آب شیرین به زمین‌های کشاورزی حفارشرقی خرمشهر رسید


آب شیرین به زمین‌های کشاورزی حفارشرقی خرمشهر رسید

آبادان- ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: با اجرای طرح احداث شبکه آبیاری زهکش، آب شیرین به زمین‌های کشاورزی پشت سدمارد در روستاهای حفارشرقی خرمشهر رسید.

ناجی شهیب‌زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در تابستان امسال به منظور جلوگیری از نفوذ شوری آب دریا به رودخانه کارون، بند خاکی اضطراری مارد در منطقه احداث شد که در پی آن بخشی از زمین های کشاورزی پشت بند از جمله اراضی کشاورزی روستاهای حفارشرقی، حفارغربی و محرزی در تامین آب با مشکل مواجه شدند.

وی افزود: به همین منظور با همکاری فرمانداری و معاونت آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان طرح انتقال آب از پشت سد مارد برای آبیاری بیش از ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی حفارشرقی و غربی در دستور کار قرار گرفت.

شهیب‌زاده با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث شبکه آبیاری ۱۱خط اصلی لوله به زمین‌های کشاورزی حفارشرقی انجام شده است گفت: در ادامه این پروژه طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی حفارغربی به زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه با احداث بند خاکی مارد ارتباط اراضی حوزه حفار شرقی و حفار غربی با رودخانه کارون و آب شیرین قطع شد افزود: با بالارفتن شوری آب در این منطقه بخشی عمده‌ای از نخیلات و مزارع سبزی، صیفی و علوفه دچار خسارت شد و باعث کاهش تولید، افت کیفیت خرما و محصولات شد.

با ساخت بند خاکی مارد بر روی رودخانه کارون اتصال این رودخانه با خلیج فارس قطع و آب شور و شیرین جداسازی شده است.

صیفی، سبزی، علوفه، گندم ، جو و خرما عمده‌ترین محصولات کشاورزی تولیدی منطقه حفارشرقی و غربی خرمشهر می باشند.

شهرستان خرمشهر ۴۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور