آمار بیمه شدگان روستایی و عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزایش می‌یابد


آمار بیمه شدگان روستایی و عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزایش می‌یابد

گچساران-ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای طرح ملی بیمه اجتماعی خانوار کم برخوردار روستایی و عشایری، 24 هزار خانوار به افراد تحت پوشش بیمه روستایی این استان افزوده خواهد شد.

عیسی کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۲۷ هزار خانوار در این استان از مزایای درمانی و مستمری ماهیانه صندوق بهره مند هستند.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰ هزار خانوار هم اکنون در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد نام نویسی کرده اند.

کریمی ادامه داد: طی چند ماه گذشته اقدامات عملیاتی مهمی برای پوشش بیمه‌ای همه افراد واجد شرایط انجام شده که با پوشش این تعداد بیمه شده، تعداد بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی و کشاورزی استان ۲ برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این صندوق به صورت اختیاری همه کشاورزان و عشایر این استان را زیر پوشش قرار می‌دهد، گفت: تحت پوشش قرار دادن افراد سالمند با هدف بازنشستگی و از کارافتادگی کشاورزان محور فعالیت این صندوق است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: هم اکنون بیش از ۸۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از این صندوق مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

کریمی تصریح کرد: افرادی که سن آنان ۱۸ تا ۵۰ سال است می توانند برای قرار گرفتن زیر پوشش خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری به فرمانداری ها، بخشداری ها و امور عشایر هر شهرستان

مراجعه و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری ماهیانه بهره مند شوند.

وی گفت: این افراد با پرداخت سالیانه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تا ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری برخوردار می شوند.

کریمی تصریح کرد: مهلت عضویت کشاورزان متولدین بهمن و اسفند سال ۱۳۵۰ در صندوق روستاییان استان پایان امسال است.

وی ادامه داد: از آنجاییکه بر اساس قانون این حق شامل افراد زیر ۵۰ سال می شود، بعد از پایان سال جاری از افراد بالای ۵۰ سال سن ثبت نام به عمل نمی آید.

کریمی بیان کرد: پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی از اهداف و مزایای این صندوق است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از یکهزارو ۷۰۰ خانوار در باشت تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارد.

۴۴درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در روستاها ساکن هستند.

حدود ۱۲درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان