آشنایی زنان و مردان در جامعه اسلامی با سیره فاطمه زهرا(س) امری ضروری است


آشنایی زنان و مردان در جامعه اسلامی با سیره فاطمه زهرا(س) امری ضروری است

سنندج- ایرنا- مسوول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور بر آشنایی اقشار مختلف جامعه اسلامی با سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) تاکید کرد و گفت: صحیفه فاطمیه سرشار از مطالب آموزنده است که مطالعه آن می‌تواند منجر به بهبود و رشد در زندگی شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبوی روز سه‌شنبه در وبیناری با عنوان مقام و منزلت مادر در نظام حقوقی اسلام که توسط دانشگاه پیام نور کردستان برگزار شد، اظهار داشت: آشنایی بیشتر مردان و زنان در جامعه اسلامی با سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) امری ضروری است.

وی به مقام و منزلت والای حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: بعد از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) جبرئیل بر زهرای مرضیه نازل می شد و صحیفه فاطمیه حاوی همه این مطالب گهربار است که مطالعه آن می‌تواند منجر به بهبود و رشد در زندگی شود.

حجت‌الاسلام نبوی یادآور شد: در روایت اهل تسنن و تشیع داریم وقتی پیامبر (ص) به حضرت زهرا(س) می رسیدند او را می بوسیدند و احترامی فراتر از دختری و پدری بین آنها برقرار بود که نشات گرفته از مقام معنوی والای حضرت بود.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم ۹ بار کلمه والدین تکرار شده است، گفت: احترام قائل شدن برای والدین امری واجب و ضروی است و همه فرزندان برای اینکه عاقبت بخیر شوند باید به سخنان پدر و مادرشان توجه کنند و برای آنها احترام ویژه قائل شوند.

مسوول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند بهشت زیر پای مادران است، افزود: کلید رسیدن به بهشت هم در دنیا و هم آخرت رضایت مادر از فرزندانش است.

زنان عامل اصلی پویایی و استحکام خانواده هستند

رییس دانشگاه پیام نور کردستان هم در این وبینار اظهار داشت: این نشست فاخر برای یادآوری مقام بانویی است که مبنای اصلی پایه نقش ویژه مادر و همسر در جامعه به ویژه جامعه اسلامی است.

یعقوب احمدی با اشاره به اینکه خانواده محور اصلی هر جامعه است، اضافه کرد: بدون تردید قلب کانون خانواده هم مادران و زنان هستند چراکه نقش بسیار مهم و پررنگی در استحکام و تقویت بنیان خانواده برعهده دارند.

وی با بیان اینکه زنان در پایداری و استحکام خانواده نقش اساسی دارند، افزود: ایثار و فداکاری یکی از مولفه‌های موثر در استحکام و پایداری خانواده است که این ویژگی در زنان بیشتر از مردان است.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: از دیگر ویژگی‌های خاص زنان انعطاف پذیری ، آینده نگری و دور اندیشی و تعامل عاطفی و احساسی آنها است که همه این خصوصیات منجر به پویایی خانواده می شود.

احمدی اظهار داشت: خانواده یکی از کانون هایی است که دشمنان ایران اسلامی به دنبال ضربه زدن به آن هستند چراکه می دانند تا زمانی که زنان به نقش خود در خانواده واقف هستند و آنرا به نحو احسن انجام می دهند توانایی آسیب به آنرا ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!