60 درصد ساکنان مهمانشهر ساوه دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند


60 درصد ساکنان مهمانشهر ساوه دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

ساوه - ایرنا - مسئول بهداشت سرای مهمانشهر شهید ناصری ساوه گفت: بیش از 60 درصد جمعیت مشمول مهمانشهر ساوه براساس آمارها، سه دُز واکسن کرونا را تزریق کردند.

«مهسا زنجیران» روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یکی از راهکارهای اساسی در زمینه پیشگیری از بروز پیک ششم و ابتلا به سویه اُمیکرون به شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به انتشار برخی شایعات و اطلاع‌رسانی مستمر صورت گرفته در حال حاضر، براساس آمارها بیش از ۶۰ درصد جمعیت مشمول در مهمانشهر ساوه، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

مسئول بهداشت سرای مهمانشهر شهید ناصری بیان کرد: با توجه به همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون به موقع، در هفته‌های اخیر مورد مثبتی در زمینه ابتلا به کرونا در مهمانشهر گزارش نشده است.

زنجیران با اشاره به مشاهده بیماری سالک در مهمانشهر تصریح کرد: با شیوع بیماری سالک در برخی روستاهای شهرستان ساوه، چند تن از ساکنان مهمانشهر نیز به سبب تردد به روستاهای آلوده به این بیماری مبتلا شدند.

وی عنوان کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری سالک تیم ۱۲ نفره از رابطان سلامت تشکیل شد و به تمام خانوارهای ساکن در مهمانشهر شهید ناصری آموزش‌های لازم در خصوص این بیماری ارائه شد.

مسئول بهداشت سرای مهمانشهر شهید ناصری با بیان اینکه بیش از یک هزار خانواده در مهمانشهر شهید ناصری ساکن هستند، ادامه داد: بیماریابی، نصب بنر، ارائه آموزش‌های لازم و آگاه‌سازی مردم در زمینه پیشگیری از این بیماری انجام شد، ضمن اینکه روند درمان برای مبتلایان نیز در حال انجام است.

زنجیران بیان کرد: آموزش مردم در مواجهه با بیماری سالک و مراجعه سریع به مرکز درمانی امری ضروری است چرا که از افزایش عفونی شدن زخم‌ها جلوگیری ‌می‌کند.

مهمانشهر شهید ناصری در ۲۵ کیلومتری شرق شهرستان ساوه واقع شده که بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تن از اتباع کشور افغانستان در آن سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید