هوای مازندران پایان هفته برفی و بارانی می‌شود


هوای مازندران پایان هفته برفی و بارانی می‌شود

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه سرد بارشی ، اعلام کرد که هوای این استان در روزهای پایانی هفته جاری برفی و بارانی می‌شود.

به گزارش ایرنا ، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که سامانه سرد جدید که از چهارشنبه شب وارد استان می‌شود و تا آخر هفته نیز فعال خواهد بود ، علاوه بر بارش باران و برف و وزش باد شدید، با کاهش محسوس دما نیز همراه است بگونه ای که دما هوا در در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۹ و در ارتفاعات نیز تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، دمای هوای مازندران از فردا تا آخر هفته بتدریج روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت بگونه ای که این کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۶ تا ۹ و در منانطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین هفت تا ۱۰ درجه خواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بیشترین میزان کاهش دما در بین شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در آمل خواهد بود. دمای هوای این شهرستان با هفت درجه کاهش ، از ۱۶ درجه در روز سه‌شنبه به ۹ درجه بالای صفر در روز جمعه خواهد رسید. شهرهای ساری و جویبار نیز پس از آمل شاهد بیشترین میزان کاهش دما طی این مدت خواهند بود. دمای هوای این مناطق نیز از ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جمعه می‌رسد.

در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز بیشترین میزان کاهش دما با ۱۰ درجه مربوط به کیاسر است. دمای هوای این شهر از ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر طی روز جاری به ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جمعه در گرم ترین زمان خواهد رسید. دمای هوا در کلاردشت، کجور و سوادکوه نیز در این مدت ۹ درجه کاهش خواهد یافت.

هواشناسی مازندران وضعیت جوی استان را برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی کرده است.

دریای خزر هم امروز و فردا موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر