مرکز پیشگامان مهر برای تحکیم بنیان خانواده در کرمانشاه تلاش می‌کند


مرکز پیشگامان مهر برای تحکیم بنیان خانواده در کرمانشاه تلاش می‌کند

کرمانشاه - ایرنا - مرکز مشاوره دینی «پیشگامان مهر» که فعالیت خود را در زمینه مشاوره تلفنی رایگان به خانواده‌ها از سال گذشته در استان کرمانشاه آغاز کرده اکنون به پشتوانه تجربیات این مدت در صدد توسعه برنامه‌ها با هدف تحکیم و تقویت بنیان خانواده در استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مسوولان این مرکز روز سه‌شنبه در نشستی خبری در سالن جلسات دفتر امام جمعه کرمانشاه عملکرد یکساله خود را تشریح کردند و از رسانه‌ها خواستند در زمینه تقویت و حمایت از خانواده‌ها و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در میان این نهاد مقدس تلاش بیشتری کنند.

مشاوره رایگان با ۱۴ روانشناس در استان

مسوول مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر کرمانشاه در این نشست با بیان اینکه اکنون ۱۴ مشاور و کارشناس دینی روزانه به صورت تلفنی اقدام به مشاوره می کنند، گفت: نیازمندان به امر مشاوره در این مرکز هر روز از ساعت ۹ تا ۱۲ می توانند با شماره ۳۴۲۳۳۸۳۳ تماس بگیرند و مشاوره رایگان دریافت نمایند.

حجت الاسلام «محمد محرابی» با بیان اینکه این مرکز از سال گذشته فعالیت خود را در استان آغاز کرده است، افزود: در چهار زمینه روابط زوجین، مهارت های تربیتی، بهداشت روانی و ازدواج به متقاضیان مشاوره ارائه می شود.

او با اشاره به مشکلات اقتصادی خانواده ها، گفت: هزینه مشاوره های حضوری اکنون به ازای هر ۴۵ دقیقه به طور متوسط ۱۵۰ هزار تومان است از این رو برای حمایت از خانواده ها و در راستای تحکیم و تقویت این نهاد مقدس همه مشاوره های این مرکز به صورت رایگان انجام می‌شود.

او مشاوره‌ها را در حال حاضر به صورت کاملا تلفنی دانست و گفت: تاکنون مشاوره رایگان تلفنی در استان نداشته‌ایم و این برای اولین بار است که چنین خدمتی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه ۲ کارگاه آموزشی در استان در زمینه تحکیم بنیان خانواده از سوی این مرکز در حال برگزاری است، توضیح داد که در این کارگاه ها ۳۵ نفر مشاور را نیز تربیت می کنیم و از آنها در آینده برای خدمات رسانی در مرکز استفاده خواهیم کرد.

مرکز پیشگامان مهر برای تحکیم بنیان خانواده در کرمانشاه تلاش می‌کند

مرکز نیاز به حمایت دارد

مسوول مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه مشاوران این مرکز دارای تحصیلات دانشگاهی و حوزوی مرتبط هستند، افزود: غیر از این تحصیلات، مشاوران در کارگاه ها و دوره های آموزشی با مسائل مربوط به مشاوره نیز آشنا می شوند.

به گفته او این مرکز با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کند.

حجت الاسلام محرابی همچنین به مشکلات مالی فراوان این مرکز نیز اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه بودجه مستقلی در اختیار نداریم نتوانستیم به مشاوران حق الزحمه و حقوقی پرداخت کنیم و تنها به صورت داوطلبانه با ما همکاری دارند و از این رو نام مرکز را پیشگامان مهر گذاشتیم که در واقع این افراد بانی این کار خیر و عام المنفعه شدند.

او از حمایت های آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و همچنین آیت الله عراقی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از این موسسه قدردانی کرد و افزود: به واسطه این حمایت ها توانستیم مبلغی برای این فعالیت ها از دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم اختصاص دهیم اما همچنان با مشکل مالی روبرو هستیم.

۷۹۸ مورد تماس در یکسال اخیر

معاون مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر کرمانشاه نیز در ادامه این نشست به ارائه عملکرد یکساله این مرکز پرداخت و گفت: در این مدت ۷۹۸ تماس تلفنی با این مرکز گرفته شده که بیشترین با ۲۳۴ مورد در ارتباط با اختلاف زوجین و ۹۰ مورد اختلاف خانوادگی بوده است.

حجت الاسلام «علی مهدوی» با بیان اینکه ازدواج و طلاق با ۱۳۶ مورد تماس در رده بعدی قرار دارد، افزود: تربیت فرزند با ۱۰۸ ، بهداشت روانی با ۱۱۶ و سایر موارد با ۶۴ تماس دیگر مشاوره های ارائه شده این مرکز بوده است.

وی با بیان اینکه هدف و نگاه ما مشاوره خانواده است، گفت: همه باید برای تحکیم و تقویت بنیان خانواده در جامعه تلاش کنیم و نگذاریم این نهاد مقدس دچار مشکل شود.

او گفت: مشاوران این مرکز تحصیل کرده و دارای تجارب ارزشمنذدی در زمینه مشاوره خانواده هستند و تاکنون نیز توانسته ایم از پنج مورد طلاق قطعی جلوگیری کنیم و اکنون این خانواده ها در کمال احترام و آرامش به زندگی برگشته اند.

وی از رسانه ها خواست در زمینه معرفی هرچه بیشتر این مرکز و خدمات آن به مردم استان تلاش نمایند.

مرکز پیشگامان مهر برای تحکیم بنیان خانواده در کرمانشاه تلاش می‌کند

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟