استاندار گیلان: بانکها باید واحدهای تولیدی تحت تملک را واگذار یا فعال کنند


استاندار گیلان: بانکها باید واحدهای تولیدی تحت تملک را واگذار یا فعال کنند

رشت - ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم ایران قوی است، گفت: بانک‌ها باید واحدهای صنعتی استان را هرچه سریع‌تر واگذار و یا خودشان سرمایه‌گذاری و فعال کنند.

اسدالله عباسی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکتهای پوشش و ایران پوپلین افزود: متاسفانه سالها عده ای از مسئولان به بهانه‌ی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی سرمایه را به دست افراد نااهل سپرده و پس از مدتی کارخانجات را به حال خودشان رها کردند و به دنبال سودجویی ها و دلال بازی های خودشان رفتند.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی همچون پوشش، ایران پوپلین، برک، خاور و فومنات کارخانجات بسیار بزرگی با هزاران شاغل و کارگر که امروز می توانستند بخشی از زنجیره صادراترا تشکیل دهند، متاسفانه با اجرای رویکرد فوق و بازکردن مرزها بر روی واردات این کارخانجات را زمین‌گیر کردند.

استاندار گیلان با اشاره به آسیب‌هایی که برخی کارخانجات به دلیل مسائلی همچون برف دیدند، اظهار داشت: در سال ۹۹ که آیت الله رئیسی ریاست قوه قضاییه را برعهده داشتند به گیلان آمده بودند و دستور دادند تا کارخانه پوشش را راه‌اندازی کنند که یک خط تولیدی از این شرکت راه اندازی شد.

نماینده عالی دولت سیزدهمدر استان گیلان تاکید کرد: برای راه اندازی خطوط بعدی تولید هم کمک می‌کنیم تا این واحد تولیدی با حداکثر ظرفیت خود به کار ادامه دهد.

استاندار گیلان کارخانه پوشش را در مرحله راه‌اندازی عنوان کرد و ادامه داد: ایران پوپلین نیز که به عنوان یک برند گیلانی ها به شمار می آید به صورت کارمزد در حال فعایت است که این واحد تولیدی نیز راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت صنعتی در اختیار بانک‌ها است، گفت : بانک‌ها باید واحدهای صنعتی راکد در تملک خود را هرچه سریع تر واگذار و یا خودشان با سرمایه‌گذاری فعال کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم که این سرمایه‌ها را رها و بلا استفاده بگذارند ، افزود: سیاست دولت سیزدهم ایران قوی است و به دستور رئیس جمهوری تمامی بنگاه ها و شرکت های تعطیل و یا نیمه فعال را با حداکثر ظرفیت راه‌اندازی خواهیم کرد.

استاندار گیلان ادامه داد: دستگاه قضایی نیز در کنار دولت به صورت جدی پیگیر موضوع واحدهای تولیدی راکد و در تملک بانکها هستند تا مشکلات قضایی آنها را برای احیا رفع کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند