وضعیت مبهم انتخابات کمیته ملی المپیک


وضعیت مبهم انتخابات کمیته ملی المپیک

زمان دقیق برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک دچار ابهام شد و بستگی به زمان تصویب آیین نامه دارد.

به گزارش ایسنا، جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز (سه شنبه) برگزار شد. در این نشست علاوه بر اعضای هیات اجرایی، پیمان فخری و فرید فتاحیان، اصغر رحیمی هم حضور داشتند.

در این نشست در مورد آیین نامه انتخابات تصمیم گیری شد.

کیکاووس سعیدی سخنگوی هیات اجرایی بیان کرد: بحث تعویق انتخابات اصلا مطرح نشد، بحث‌های سازنده‌ای در هیات اجرایی مطرح شد و تمام اعضای هیات اجرایی و جمعی از کارشناسان صاحب نظر، نظرات خود را اعلام کردند. نقطه ابهام آمیز تبصره ۲ ماده ۶ اساسنامه بود که به بحث گذاشته شد. ایراد مطرح شد که چرا زودتر از این به این موضوع پرداخته نشد. فرایند تصویب و بررسی اساسنامه دو تا سه سال به طول انجامید. مدت کوتاهی است که اساسنامه به دست ما رسیده است.

او ادامه داد: ارزیابی هیات اجرایی این است که طبق اساسنامه جدید، نیازمند تدوین آیین نامه جدید در انطباق با این اساسنامه هستیم. به اعتقاد دوستان، اساسنامه تغییرات محتوایی و شکلی داشته و باید آیین نامه جامعی در برگیرنده نکات فرآیند برگزاری انتخابات تدوین شود. تلاش ما بر این است انتخابات در اولین فرصت ممکن برگزار شود اما هر نوع تغییر صورت بگیرد، به اطلاع خواهد رسید. هیات اجرایی تصویب کرد که یکشنبه هفته آینده جلسه فوق العاده برگزار کند و فرآیند و مسیر تدوین آیین نامه را آغاز کند. پس از آن آیین نامه برای کمیته بین المللی المپیک ارسال و پس از آن به مجمع عمومی ارائه می‌شود تا پس از تصویب در مجمع، به اجرا در آید.

او در پاسخ به این پرسش که ثبت نام‌ها پس ۱۷ بهمن آغاز نمی‌شود، گفت: در جلسه بعد به این موضوع می‌پردازیم. تلاش ما در اولین فرصت ممکن انتخابات برگزار شود.

سعیدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه انتخابات ۱۷ اسفند قطعا برگزار می‌شود یا خیر، تصریح کرد: تاریخ تغییر نکرده است. متعهد هستیم تا شرایط قانونی برگزاری انتخابات را فراهم کنیم و نقطه ابهامی وجود نداشته باشد . در مسیر شفافیت حرکت می‌کنیم. امروز نقطه نظرات کارشناسان خبره را شنیدیم و اعضای هیات نظرات را بیان کردند. اجماع بر این بود که شفاف عمل کنیم و فرآیند قانونی طی شود تا شبهه‌ای ایجاد نشود.

او در مورد اینکه نیاز به تدوین آیین نامه جدید نبود، گفت: برخی معتقدند اساسنامه جدید تغییرات نبوده ولی ارکان کمیته کاملا تغییر کرد. در اساسنامه قبلی رییس نبود دبیر خانه ملی بود. مرکز نظارت ارکان بود که حذف شد و رکن بازرس قانونی اضافه شد. در اساسنامه قبلی اختیاراتی برای رییس نبود و کلیه امور اجرایی در حیطه دبیر کل بود اما الان اختیارات رییس مشخص و از دبیر کل تفکیک شده است. تغییرات دیگری هم ایجاد شده است از جمله تفکیک خزانه دار و ذی حساب.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود با وزیر دیدار داشته است، تصریح کرد: هیچ دیدار و گفت‌وگویی نداشتیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها