نگاهی دقیق‌تر به نحوه خرید فیش حج


نگاهی دقیق‌تر به نحوه خرید فیش حج

افراد می توانند با خرید فیش حج، شرایط لازم را برای مسافرت خود به مکه فراهم کنند. هر ساله کشور عربستان سهمیه یا ظرفیت هر کدام از کشورهای مسلمان را برای شرکت در مراسم حج تعیین می کند. کشور ها موظف هستند که بر اساس تعداد یا ظرفیت اعلام شده توسط کشور عربستان، تعداد محدودی از افراد را برای زیارت خانه خدا به مکه اعزام کنند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام فیشحج، مراسم حج یکی از بزرگترین مراسم های جهانی مسلمانان است که توسط هزاران مسلمان از سراسر جهان و کشورهای مختلف در ماه ذی الحجه در شهر مکه واقع در کشور عربستان برگزار می شود. زیارت کعبه در ماه ذی الحجه یکی از بزرگترین آرزوهای هر مسلمان در کشورهای مختلف جهان است. افراد می توانند با خرید فیش حج، شرایط لازم را برای مسافرت خود به مکه فراهم کنند. هر ساله کشور عربستان سهمیه یا ظرفیت هر کدام از کشورهای مسلمان را برای شرکت در مراسم حج تعیین می کند. کشورها موظف هستند که بر اساس تعداد یا ظرفیت اعلام شده توسط کشور عربستان، تعداد محدودی از افراد را برای زیارت خانه خدا به مکه اعزام کنند. در صورتی که هر کدام از کشورها بیش از ظرفیت اعلام شده، مسافر به عربستان اعزام کند، دولت عربستان متناسب با قوانین کشور خود با کشوری که دچار تخلف شده است، برخورد قانونی می کند. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه خرید فیش حج و فروش فیش حج با شما عزیزان صحبت کنیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع مراسم حج به منظور بررسی خرید فیش حج

همانطور که در ابتدای مقاله عرض کردیم مراسم حج یکی از بزرگترین مراسم های زیارتی است که توسط مسلمانان در سراسر جهان در شهر مکه برگزار می شود. مراسم حج به دو نوع واجب یا تمتع ( حَجة الاسلام) و مستحب(عمره مفرده) تقسیم می شود. حج واجب بر همه مسلمانان واجب نیست و فقط بر مسلمانی واجب است که شرایط خاصی داشته باشد. حج واجب فقط در ماه ذی الحجه برگزار می شود. در صورتی که شخصی شرایط لازم را برای انجام حج واجب نداشته باشد، زیارت کعبه بر او واجب نیست و می تواند در هر بازه زمانی از سال برای زیارت خانه خدا به مکه سفر کند.

شرایط حج واجب یا تمتع

به سن تکلیف رسیده باشد و آزاد باشد. دارای قدرت تفکر و تعقل باشد. دچار سلامت جسمی و روحی باشد. دارای توانایی مالی باشد و به کسی بدهکار نباشد. توانایی پرداخت هزینه های سفر زیارتی خود را داشته باشد. هزینه پرداخت مخارج همسر و فرزندان خود را داشته باشد. سفر زیارتی آن مخاطره آمیز نباشد یا جان او در خطر نباشد. عمل واجبی را به واسطه رفتن به حج ترک نکند. توانایی انجام دادن همه اعمال و کارهای مربوط به مراسم حج را داشته باشد.

نحوه خرید و فروش فیش حج

امروزه تعداد زیادی شرکت و دفتر زیارتی در کشور ایران زیر نظر سازمان زیارتی به صورت قانونی فعالیت می کنند و دارای مجوز قانونی هستند. کسانی که قصد دارند برای زیارت حج نام نویسی کنند و فیش خریداری کنند. می توانند در بازه های زمانی که توسط سازمان زیارتی و اوقاف کشور تعیین می شود به سایت اینترنتی این سازمان یا دفاتر زیارتی مراجعه کنند و ثبت نام کنند و فیش حج مورد نظر خود را خریداری کنند. با توجه به اینکه هر ساله تعداد محدودی از افراد می توانند برای زیارت خانه خدا به مکه مسافرت کنند، تعداد فیش های حج که توسط سازمان زیارتی به فروش می رسد بسیار محدود است. تعدادی از افرادی که قبلاً برای زیارت حج ثبت نام کرده اند، ممکن است که در طول سال هایی که برای رفتن به مکه منتظر مانده اند، شرایط لازم را برای رفتن به حج نداشته باشند. لذا این افراد می توانند برای فروش فیش حج خود اقدام کنند.

نگاهی دقیق‌تر به نحوه خرید فیش حج

خرید و فروش فیش مکه

افرادی که قصد دارند فیش حج خود را بفروشند، می توانند از طریق دفاتر زیارتی استان خود یا سایت های اینترنتی معتبر اقدام کنند. فروشنده و خریدار فیش حج باید مدارک هویتی مورد نیاز و سایر مدارک ضروری مثل اصل فیش حج را به دفاتر زیارتی ارائه دهند. بعد از اینکه مدارک خریدار و فروشنده توسط سازمان زیارتی تایید شد، نامه ای از طرف سازمان زیارتی و اوقاف به منظور تآیید صحت اطلاعات هویتی و فیس حج فروشنده صادر می گردد. فروشنده می تواند بعد از عقد قرارداد با خریدار، نامه صادر شده از سازمان زیارتی را به دفتر اسناد رسمی ارائه دهد و مالکیت فیش حج را به نام خریدار منتقل کند.

خرید و فروش فیش حج از طریق سایت های اینترنتی مختلف

با توجه به گسترش فضای مجازی و افزایش دغدغه ها و مشغله های شغلی مردم، افراد می توانند کارهای خود را در مدت زمان کمتری از طرق انواع شبکه های مجازی و سایت های اینترنتی انجام دهند. مردم کشور ایران می توانند برای خرید فیش حج از طریق دفاتر زیارتی و سایت های اینترنتی معتبر اقدام کنند. امروزه تعداد زیادی شرکت و سایت اینترنتی به صورت قانونی در زمینه خرید و فروش فیش مکه فعالیت می کنند و سعی می کنند که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند. اگر چه تعدادی از سایت های اینترنتی به صورت غیر قانونی در این زمینه فعالیت می کنند و هدف آن ها از تاسیس این سایت ها، کلاهبرداری و سوء استفاده مالی از مردم می باشد. لذا افرادی که قصد دارند از طریق سایت های اینترنتی، فیش حج خریداری کنند باید از قانونی بودن سایت مورد نظر اطمینان کامل به دست بیاورند. شما می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی https://www.xn--rgbbu5cx6b.com با قیمت انواع فیش حج و نحوه خرید فیش حج آشنا شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها