وزیرکشور: میزان تزریق دُز سوم واکسن در کشور حدود 17 درصد است


وزیرکشور: میزان تزریق دُز سوم واکسن در کشور حدود 17 درصد است

تهران- ایرنا- فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان اینکه فقط 17درصد مردم دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: از مردم درخواست می‌کنم با تزریق واکسن و استفاده کامل از ماسک اجازه شیوع بیماری را در کشور ندهند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، احمد وحیدی در سی و دومین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در محل وزارت کشور، خطر شیوع و سرایت پذیری اُمیکرون را بالا توصیف کرد و گفت: برای کنترل و مهار این سویه جدید نیازمند رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی به‌شکل استفاده از ماسک و تقویت روند تزریق دُز دوم و در گام بعدی دُز سوم هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند زمینه را برای ابتلا و به تبع آن بستری بیشتر بیماری در کشور منجر شود از عموم مردم کشور خواست به شدت مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند و اجازه ندهند بیماری در کشور اوج گیرد.

وحیدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در فرایند مراحل پنج گانه طرح هوشمندسازی محدودیت‌ها قرار داریم، خاطرنشان کرد: اجرای موفق طرح هوشمندسازی محدودیت‌ها به همراهی و عدم عادی‌انگاری بیماری از سوی مردم نیاز دارد و برای همین همه مراکز از جمله تالارها، رستوران‌ها، حمل و نقل عمومی، مراکز اداری و آموزشی همه باید اصول بهداشتی را رعایت کامل کنند.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که باید به فوریت برای کنترل و مهار سویه اُمیکرون اتفاق افتد، تسریع در روند واکسیناسیون است و طبق آخرین آمارها میزان تزریق دُز سوم واکسن در کشور حدود ۱۷ درصد است که باید این آمار ارتقا یابد.

وزیر کشور خواست برنامه‌های فوق‌العاده مدارس که موجب تجمع و دورهمی است برگزار نشود و در ادامه افزود: کلاس‌های درس به دلیل جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان حضوری برگزار می‌شود.

موضوع نظارت بر سفرهای خارجی از دیگر محورهای مورد اشاره فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا بود که در این زمینه، گفت: باید افرادی که وارد کشور می‌شوند تاییدیه‌های لازم بهداشتی چون تزریق ۲ دُز واکسن و پی سی آر منفی را به‌همراه داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید