افزایش قیمت نان باید در کمیته کارشناسی مطرح و بررسی شود 


افزایش قیمت نان باید در کمیته کارشناسی مطرح و بررسی شود 

اصفهان - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: هر گونه افزایش قیمت نان باید در کمیته کارشناسی بررسی تا مانع بروز نگرانی و تنش در جامعه شود. 

به گزارش ایرنا، امیررضا نقش روز سه شنبه در جلسه کارگروه آرد و نان استان در محل استانداری اصفهان، افزود: باید این ۲ ماه پایانی سال را بگذرانیم و کارشناسی لازم در این خصوص انجام شود اما بطور قطع ابتدای سال آینده باید در خصوص افزایش قیمت نان چاره ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: حقوق کارگران نانوایی‌ها هم از سال آینده افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه کارگروه آرد و نان در همه شهرستان ها تشکیل می‌شود اظهار داشت: باید رصد و نظارت دقیقی روی این کارگروه‌های شهرستانی انجام شود و نسبت به برگزاری منظم جلسات و صورت جلسه های آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن مصوبات کارگروه‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: رصد به موقع و ارائه گزارش‌های لازم، از بروز نارضایتی ها در این زمینه جلوگیری می‌کند.

نقش خاطرنشان کرد: فرمانداران بعنوان نماینده تام الاختیار کارگروه آرد و نان در شهرستان‌ها محسوب می‌شوند.

وی گفت: دور ریز نان در اصفهان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است به همین خاطر سرانه آرد و نان هم در این استان کمتر است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه باید از تولید و بسته بندی نان در کارگاه‌های غیر مجاز جلوگیری شود افزود: مسوولان و بازرسان باید از تولید و عرضه نان در کارگاه‌های غیر مجاز جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از عرضه نان بی کیفیت و غیر بهداشتی لازم است تا کارگاه‌های غیر مجاز فعال در این زمینه پلمب شوند.

نقش اظهار داشت: دستگاه‌های مسوول از جمله صدا و سیما و رسانه‌ها باید فرهنگ سازی لازم در مورد خرید نان سرد بهداشتی و با کیفیت از فروشگاه‌ها را انجام دهند و شهروندان هم از خرید نان های بدون شناسه و غیر معتبر پرهیز کنند.

وی بیان کرد: صدا و سیما باید با تهیه گزارش‌های میدانی در خصوص کارگاه‌های غیر مجاز تهیه نان، نسبت به آگاه سازی بیشتر مردم در این زمینه اقدام کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: نان با کیفیت و بهداشتی از نظر قیمت تفاوت چندانی با نان‌های که در کارگاه‌های غیر بهداشتی تهیه شده ندارند و تنها از طریق فرهنگ سازی می توان مردم را نسبت به خرید مواد غذایی از جمله نان شناسنامه دار ترغیب کرد.

کارگروه آرد و نان استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دیگر اعضای اتحادیه آرد و نان استان در محل استانداری اصفهان اصفهان برگزار شد.

پنج هزار واحد نانوایی در استان اصفهان فعالیت دارند.

استاندارد وجود نانوایی، فعالیت یک نانوایی به ازای هر یکهزار و ۵۰۰ نفر است اما این میزان در استان اصفهان بیش از این استاندارد یعنی وجود یک نانوایی به ازای هر یکهزار نفر در استان می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس