مدیرکل روابط عمومی بیمه سلامت:120 هزار نفر از پناهجویان از خدمات بیمه این سازمان برخوردار هستند


مدیرکل روابط عمومی بیمه سلامت:120 هزار نفر از پناهجویان از خدمات بیمه این سازمان برخوردار هستند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: براساس تفاهم نامه این سازمان با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد 120 هزار نفر از اتباع خارجی که از سوی وزارت کشور معرفی شده اند از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.

سید مهدی میرشاه ولد روز سه‌شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز بوشهر افزود: ارائه خدمات بیمه سلامت به پناهندگان نقطه قوتی در راستای اقدامات بشردوستانه برای جمهوری ادسلامی به شمار می‌آید.

به گفته وی آنطور که کمیساریای عالی پناهندگان اعلام کرده است کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که به پناهندگان خدمات بیمه درمان پایه ارائه کند و جمهوری اسلامی این کار را به صورت تمام و کمال انجام می دهد.

میانگین نسخه پیچی الکترونیک در کشور به ۹۷ درصد رسید

وی اجرای پروژه مهم نسخه پیچی الکترونیک را از دیگر اقدام‌های مهم سازمان بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک از سال‌های گذشته بعنوان یکی از برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان بوده و با وجود همه موانع اجرا و از اول دیماه براساس قانون هیچ نسخه غیر الکترونیکی پذیرفته نشد.

میرشاه ولد اضافه کرد: در زمان حاضر زیر ساخت اجرای نسخه نویسی الکترونیک توسط سازمان بیمه سلامت ایران در کشور ایجاد شده و هیچ مشکلی در این بخش وجود ندارد.

وی اظهارداشت: براساس بررسی ها میانگین کشور در خصوص تحقق نسخه نویسی الکترونیکی ۹۷ درصد است و تنها در استان‌های خراسان رضوی و تهران به دلیل وسعت و شمار قابل توجه مراکز درمانی تاکنون اجرای این برنامه با تاخیر در حال انجام است.

مدیرکل روابط عمومی بیمه سلامت:120 هزار نفر از پناهجویان از خدمات بیمه این سازمان برخوردار هستند

مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: تاکنون طرح نسخه پیچی الکترونیک در تهران ۸۰ درصد و خراسان رضوی ۹۰ درصد اجرا شده است.

مراکز درمان ناباروری زیر پوشش بیمه سلامت

میرشاه ولد افزود: براساس آئین نامه تصویب و ابلاغ شده سازمان بیمه سلامت از ابتدای آذر خدمات درمان ناباروری زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارد و این سازمان از اول سالجاری هزینه های درمانی زوج‌های نابارور را متقبل می‌شود.
وی ادامه داد: درهمین ارتباط بیمه شدگان تحت پوشش می توانند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت هزینه‌های درمان ناباروری خود را براساس اسناد هزینه ای دریافت کنند.

خدمات توانبخشی اوتسیم زیر پوشش بیمه سلامت

میرشاه ولد اضافه کرد: ارائه خدمات بیمه ای به بیماران اوتیسم یکی دیگر از برنامه های سازمان بیمه سلامت به شمار می رود.

به گفته میرشاه ولد سالهای سال است که بیمه ها به دلیل پرهزینه بودن خدمات توانبخشی زیر بار هزینه های این بیماران نمی رفتند اما امروز با اقدام بیمه سلامت خدمات توانبخشی برای این بیماران از طریق بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

طرح تحول اجتماعی محور محله های کم برخوردار در ۲۰۲۰ محله

وی اجرای طرح تحول اجتماع محورمحله های کم برخوردار را از دیگر طرحهای مهم سازمان بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: براساس تفاهم سازمان بیمه سلامت با وزارت کشور این طرح تدوین و قرار است در قالب اجرای این طرح افراد فاقد بیمه زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

مدیرکل روابط عمومی بیمه سلامت:120 هزار نفر از پناهجویان از خدمات بیمه این سازمان برخوردار هستند

میرشاه ولد ادامه داد: در همین ارتباط ۲هزار و ۲۰ منطقه کم برخوردار در کشور شناسایی شده و تلاش می شود با حضور هدفمند در مناطق محروم نسبت به شناسایی افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه ای اقدام و از خدمات بیمه ای برخوردار شوند.

بیمه سلامت بدهی انباشته شده ندارد

وی با اشاره به اینکه تمام پرداخت‌ها در سازمان بیمه سلامت به روز شده است یادآورشد: در سازمان بیمه سلامت تلاش شد که انضباط اداری و مالی برقرار و پرداختی‌ها به مراکز طرف قرار داد منظم شود.

به گفته میرشاه ولد در حوزه دولتی و دانشگاهی تا پایان مهر ماه ۱۴۰۰ تسویه حساب انجام شده است این درحالی است که در دوره‌های مختلف سازمان بیمه سلامت یک تا یک سال و نیم تاخیر در پرداخت داشت.

وی افزود: در بخش غیردولتی تا ابتدای آذر ماه، در داروخانه‌ها تا پایان آبان ماه و تا پایان آذربرای نسخه‌های الکترونیک پرداختی انجام شده است.

میرشاه ولد گفت: در حوزه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع و پزشک خانواده روستایی تا پایان دی ماه پرداختی‌ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر۴۲ میلیون بیمه شده در قالب صندوق‌های مختلف بیمه ای زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و ۴۳ هزار موسسه درمانی با این سازمان قرار داد همکاری دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان