بیش از 17 تُن فرآورده خام دامی امسال در خراسان شمالی معدوم شد 


بیش از 17 تُن فرآورده خام دامی امسال در خراسان شمالی معدوم شد 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت:9 ماهه امسال انجام بیش از 31 هزار بازرسی از مراکز مختلف در استان منجر به معدوم سازی 17 هزار و 177 کیلوگرم فرآورده خام دامی شد.

حمید رمضانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۳۱ هزار و ۳۲۸ نوبت بازدید از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی استان انجام شده است که منجر به کشف و ضبط بیش از ۲۱۹ هزار کیلوگرم فرآورده شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: بیش از ۱۵ هزار و ۲۸۱ کیلوگرم فرآورده های غیربهداشتی در کشتارگاه های دام و ۱۰۰ هزار و ۱۸۷ کیلوگرم فرآورده در کشتارگاه های طیور ضبط شده است.

وی با اشاره به نظارت دامپزشکی بر کشتار ۸۰ هزار و ۸۸ راس دام سبک و هفت هزار و ۸۹۲ راس دام سنگین در کشتارگاه های استان افزود:در این مدت در مجموع امسال از مراکز تحت نظارت، کشتارگاه های دام و طیور بیش از ۳۳۴ هزار کیلوگرم فرآورده ضبط و حدود ۱۳۲ هزار و ۶۴۴ کیلوگرم معدوم شد.

رمضانی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۸۳ فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع شده و یک واحد متخلف پلمب شده است خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۱۸ میلیون ریال جریمه نقدی توسط مراجع ذیصلاح قضایی برای متخلفان صادر شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال مجوز حمل بهداشتی شیرخام به خارج استان از اول سال به میزان حدود ۱۵ هزار تن صادر شده است همچنین دامپزشکی، گواهی بهداشتی حمل ۶ هزار و ۲۸۲ کندوی زنبور عسل و بیش از ۱۶۰ هزار جلد پوست انواع دام کشتاری در استان صادر کرده است.

رمضانی، صدور مجوز برای حمل ۳۹ هزار و ۳۱۹ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد،۱۳۷ هزار و ۷۰۸ کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد را از دیگر اقدامات واحد قرنطینه استان در ۹ ماهه امسال عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در این مدت مجوز حمل بهداشتی و قرنطینه ای برای ۶ هزار و ۴۱۹ راس گاو و گوساله زنده، ۵۹۹ هزار و ۴۳۸ راس گوسفند و بز زنده و ۲۱ هزار و ۶۵۰ قطعه مرغ زنده به مقصد سایر استان ها صادر شده است.

خراسان شمالی قطب دامپروری کشور است و در این استان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها