آمار بستری های کرونایی در خراسان شمالی دوباره سه رقمی شد


آمار بستری های کرونایی در خراسان شمالی دوباره سه رقمی شد

بجنورد- ایرنا- با بستری 37 مبتلای جدید کرونا در شبانه روز گذشته، بعد از گذشت حدود یک هفته دوباره آمار بیماران بستری کرونا در بیمارستان های خراسان شمالی سه رقمی شد و به 110 نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، سرپرست این دانشگاه روز سه شنبه اظهار داشت: گرچه از ابتدای بهمن ماه فوتی کرونایی در استان ثبت نشده بود ولی در شبانه روز گذشته یک بیمار کرونایی دیگر جان خود را از دست داد.

دکتر سید جواد پورنقی با تاکید بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا، گفت: واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی عامل ریشه کنی و مهار بیماری کروناست، بنابراین شهروندانی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند یا نوبت دُز سوم آن ها فرا رسیده است باید سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.

وی یادآور شد: در واقع واکسن کرونا در مقابل اٌمیکرون همچون سویه‌های دیگر احتمال ابتلا، شدت وضعیت بیماری و مرگ ومیر را کاهش می دهد و حفظ وضعیت زرد و آبی کرونایی نیز نیازمند پایبندی به شیوه نامه بهداشتی و بالا بردن میانگین تزریق دُز سوم است بنابراین برای جلوگیری از ورود کشور به پیک ششم کرونا باید واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

پورنقی با اشاره به بهره گیری از رسانه ها برای تزریق دُز سوم، گفت: باید با استفاده از ظرفیت دستگاه های اطلاع رسانی با رویکردی فرهنگی مردم را نسبت به تزریق دُز سوم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی حساس کنیم.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

هم اینک حدود یک میلیون و ۴۱۷ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است که از این میزان ۸۳۸ هزار و ۵۴۹ دُز در مرحله اول، ۴۸۱ هزار در مرحله دوم و بیش از ۹۷ هزار دُز نیز در مرحله سوم واکسیناسیون عمومی تزریق شده است به این ترتیب ۹۴ درصد جمعیت استان دُز اول، ۸۲ درصد دُز دوم و حدود ۲۵ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

براساس آخرین ارزیابیٰ سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، تنها شهرستان گرمه در وضعیت زرد کرونایی و هفت شهرستان بجنورد، اسفراین، جاجرم، مانه و سملقان، شیروان، فاروج، رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!