سفیر فنلاند در ایران: یکروز برای دیدن جاذبه‌های پرشمار تاریخی قزوین کافی نیست


سفیر فنلاند در ایران: یکروز برای دیدن جاذبه‌های پرشمار تاریخی قزوین کافی نیست

قزوین-ایرنا- سفیر فنلاند در ایران گفت: یکروز زمان کافی برای دیدن جاذبه های پرتعداد تاریخی و گردشگری قزوین نبوده و برای این کار به زمان بیشتری نیاز است.

به گزارش ایرنا، کاری کاهیلوتو روز سه شنبه در بازدید از تعدادی جاذبه های تاریخی قزوین، این شهر را از شهرهای تاریخی و بسیار زیبای ایران توصیف کرد و گفت: گرچه سفر کوتاهی بود ولی از دیدن آثار تاریخی قزوین بسیار لذت بردم و با توجه به نزدیکی تهران به قزوین حتما دوباره به این شهر سفر خواهم کرد.

وی ادامه داد: باید با فرصت بیشتری از جاذبه های تاریخی قزوین که از کهن شهرهای ایران به شمار می رود دیدن کرد و با آن آشنا شد.

این دیپلمات اظهار امیدواری کرد با مهار کامل کرونا و توسعه روابط میان کشورش با ایران گردشگران این کشور بتوانند به شهرهای تاریخی ایران مانند قزوین سفر کنند.

کاهیلوتو ادامه داد: مجموعه سعدالسلطنه قزوین بسیار خوب و زیبا مرمت شده و من پیش از این در کتاب لونلی پلانت (lonely planet)، راهنمای سفر به کشورهای جهان، اطلاعات این بنا را مطالعه کردم و توریستهای بسیاری نیز در سراسر دنیا علاقه مندان به بازدید از این مجموعه تاریخی هستند.

کاهیلوتو سفیر فنلاند و هیات همراه امروز در جریان سفر یک روزه خود به شهر قزوین از مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، موزه مردم شناسی حمام قجر و مسجد جامع عتیق بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت ال نود امروز در بازار چقدر شد؟