مسئول کمیته فوتبال ساحلی فارس:  ماسه ساحلی برای زمین نداریم


مسئول کمیته فوتبال ساحلی فارس:  ماسه ساحلی برای زمین نداریم

شیراز-ایرنا - مسئول کمیته فوتبال ساحلی فارس با بیان اینکه پس از سال ها صاحب زمین برای فوتبال ساحلی شدیم، گفت: اما برای این زمین،ماسه ساحلی نداریم.

حمیدرضا زارعی سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، بیان داشت : حدود یک سال پیش پس از سال ها دوندگی در ورزشگاه بعثت شیراز دوباره صاحب زمین شدیم اما با وجود مکاتبات زیاد با اداره کل ورزش و جوانان فارس هنوز نتوانستیم این زمین را تجهیز کنیم.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه شهرداری نمی توانست در زمینی که مربوطه به اداره کل ورزش و جوانان است، هزینه کند اما شهرداری منطقه ۲ کمک کرد تا این زمین را لبه گذاری کنیم که حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه در برداشت که جای تشکردارد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوان، مشکل را حل کند

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ساحلی ایران ادامه داد: تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم و از حیدر صفر پور سرپرست اداره کل ورزش می جوانان می خواهیم به دلیل اینکه سه هفته دیگر میزبان مسابقات کشوری هستیم برای آوردن ماسه ساحلی از شهرستان گناوه که حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، کمک کند تا این زمین آماده مسابقات شود.

مسئول کمیته فوتبال ساحلی فارس:  ماسه ساحلی برای زمین نداریم مسئول کمیته فوتبال ساحلی فارس : ماسه برای زمین ساحلی نداریم

وی بیان کرد: در صورتی که تنها زمین ساحلی فارس تکمیل شود چندین رشته دیگر هم می توانند از این زمین برای تمرین و مسابقه استفاده کنند و به انتظار چندین ساله علاقه مندان به رشته های ساحلی در فارس پایان دهند.

فارس، تنها استانی که زمین ساحلی ندارد

زارعی ادامه داد: فارس تنها استانی در کشور است که زمین برای رشته های ساحلی ندارد در حالی که بیشترین استعدادها در این استان وجود دارد.

در گذشته نه چندان دور استان فارس ۲ تیم در لیگ برتر و یک تیم در دسته یک و چندین ملی پوش در فوتبال ساحلی داشت که در زمین بعثت شیراز یکی از چهار زمین استاندارد کشور تمرین و مسابقه برگزارمی شد.

اما چند سال بعد بنا به دلایلی که مشخص نشد زمین ساحلی بعثت از بین رفت تا اینکه حدود یک سال پیش دو باره در همین مجموعه راه اندازی زمین ساحلی کلید خورد که هم اینک هم مشکل ماسه دارد.

مسئول کمیته فوتبال ساحلی فارس:  ماسه ساحلی برای زمین نداریم زمین ساحلی بعثت شیراز

رشته های ساحلی و افتخارها

رشته های ساحلی بسکتبال، راگبی، فوتبال، والیبال، سپک تاکرا و هندبال در ایران فعال است و تیم ملی آنها نیز تشکیل شده است.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تاکنون ۹ بار قهرمان آسیا شده است و هفت بار هم در مسابقات جام جهانی شرکت داشته است و در سال ۲۰۱۷ هم مقام سوم جهان را کسب کرده است.

همچنین تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات بین قاره ای هم سه بار قهرمان، ۲بار نایب قهرمان و ۲بار هم سوم شده است.

همچنین تیم ملی هندبال ساحلی ایران هم یک بار نایب قهرمان آسیا شده و در مسابقات جهانی هم شرکت داشته که یازدهم شده است.

ملی پوشان فارس

محسن زارع و حمید جعفری پورزاده از فارس عضو تیم ملی سپک تاکرا والیبال با پا (فوتوالی) بودند و حمیدرضا زارعی هم با تیم فوتبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شده و در مسابقات جام جهانی هم شرکت داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان