وزیر کشور وارد کردستان شد


وزیر کشور وارد کردستان شد

سنندج- ایرنا- وزیر کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت راه‌های استان پس از بارش‌های اخیر، از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی عصر روز سه‌شنبه در سفری از پیش اعلام نشده و با هدف بررسی راههای ارتباطی و آخرین وضعیت روستاهای در محاصره برف این استان پس از بارش‌های اخیر، وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

بازدید از گردنه صلوات آباد سنندج، شرکت در جلسه مدیریت بحران استان کردستان با موضوع بررسی آخرین وضعیت روستاهای در محاصره برف و چگونگی امدادرسانی به این مناطق از جمله برنامه‌های وزیر کشور در سفر به کردستان است.

وزیر کشور در بدو ورود به کردستان در فرودگاه سنندج و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هدف از سفر من به کردستان، ارزیابی داشته باشیم از آنچه بخاطر بارش پر برکت برف و مشکلاتی که بررسی کنیم کارهایی که باید انجام دهیم مرور کنیم و ارزیابی داشته باشیم.

احمد وحیدی گفت: اگر معلوم شود کسی کم کاری کرده مساله بررسی می شود، البته استاندار کردستان در این مدت تمام وقت پای کار بودند و تماس تلفنی مکرر داشتیم.

وی افزود: ابتدا باید به طور کامل وضعیت استان را بررسی کنیم و با توجه به امکانات و نیازهای استان در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

از هفته گذشته با ورود ۲ موج بارشی به کردستان بارش برف در بسیاری از مناطق استان باعث مسدود شدن محورهای مواصلاتی، راههای روستایی و قطعی برق و مخابرات شده و با توجه به طولانی شدن زمان بازگشایی برخی راه های روستایی در شهرستان های سقز و سروآباد امدادرسانی به این مناطق از طریق هوایی انجام شد.

در این مدت برای نخستین بار طی چند سال گذشته ارتفاع برف در برخی مناطق از جمله مریوان به بیش از ۷۵ سانتی متر رسید و دمای هوا نیز با افت شدید و در برخی مناطق به کمتر از منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

سنندج با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان