زاکانی: شهرداری 85 هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ نمی‌خواهیم از چاه نفت املاک استفاده کنیم


زاکانی: شهرداری 85 هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ نمی‌خواهیم از چاه نفت املاک استفاده کنیم

مهر نوشت: شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری 85 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که 60 هزار میلیارد آن مربوط به بانک‌هاست، گفت: نمی‌خواهیم از چاه نفت املاک استفاده کنیم.

نشست شهردار تهران با بانوان مدیر در شهرداری تهران به مناسبت بزرگداشت روز زن، (صبح امروز- سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰) در سالن جلسات ساختمان مرکزی شهرداری برگزار شد.

علیرضا زاکانی در این نشست، با تبریک ولادت حضرت زهرا و روز زن و مادر، اظهار کرد: این جمع، جمع مدیران شهرداری است و هر چه در نشست قبلی با زنان شاغل در شهرداری مطرح شد، برای عملی شدن نیاز به تلاش شما دارد و پیشتاز این اقدامات شما هستید؛ اگر بنا باشد اتفاقی برای شهرداری بیفتد، نقش شما بی‌بدیل است.

شهردار تهران افزود: در بحث رفاه و ارتقا ابعاد مادی و معنوی برای شهروندان، نقش شما بی نظیر است؛ همچنین تأثیر و نقش شما در ساخت چهره جدید شهر بی بدیل و اثرگذار است.

وی ادامه داد: زنان در جایگاه‌های مدیریتی به ظرافت‌ها، دقت‌ها، حساسیت، پاکی و مسئولیت‌پذیری‌شان شناخته می‌شوند؛ از این جهت نقش مدیران زن در شهرداری بسیار برجسته است که می‌توانند حتی به سایر مدیران خط‌دهی داشته باشد؛ به شرط اینکه خودمان را باور، مقدمات کار را فراهم و بعد از آن اقدام لازم را انجام دهیم.

زاکانی با بیان اینکه بانوان مدیر در شهرداری باید خودباوری را در خود ایجاد کنند و در تحولات میدان‌داری کنند، بیان کرد: خواهش بنده از شما این است که جنبه خودباوری، میدان‌داری و اثرگذاری را برای خود ایجاد کنید؛ خداوند در قرآن برای یک مدیر خوب سه ویژگی را در نظر گرفته است؛ «علیم بودن» و برخورداری از تجربه و علم و دانش، «قابلیت، قدرت‌داشتن و توانمند بودن» و «امین و امانت‌دار بودن» این سه ویژگی را تشکیل می‌دهد.

مدیران باید به دنبال تأثیرگذاری باشند

شهردار تهران خاطرنشان کرد: یک مدیر باید این سه ویژگی را داشته باشد و برای محیط خود تأثیرات ممتازی را ایجاد کند؛ باید با تکیه بر ظرفیت‌های شهر و شهرداری و ظرفیت‌های خدادادی که مجموعه شهر و شهرداری و شهروندان دارند، برای آنها اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

زاکانی یادآور شد: باید به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم قله‌های افتخار را فتح کنیم؛ شما خواهران با توان و کوشش افزون‌تر می‌توانید امکان توسعه مدیریت برای سایر زنان را خلق کنید و با عمل خود شرایطی را خلق کنید که سایر مدیران را به فعال بودن وادارید و برای توسعه و پیشرفت شهر تهران گام‌های بلندی را بردارید.

بیشترین بدهی شهرداری به بانک‌هاست

وی با اشاره به میزان بدهی کلانشهر تهران کرد: شهرداری ۸۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که ۶۰ هزار میلیارد آن مربوط به بانک‌ها است؛ همچنین باید ۱۰ هزار میلیارد تومان تملک دارایی داشته‌باشیم. در بحث نیروی انسانی نیز با تبدیل وضعیت انجام شده، نزدیک ۶۲ هزار پرسنل داریم و کسانی از طریق سایر مجموعه‌ها با ما کار می‌کنند حدود ۴۴ هزار نفر را تشکیل می‌دهند. بنابراین در مجموع به ۱۰۶ هزار پرسنل می‌رسیم. هم روی تقویت پایه حقوق افراد کار می‌کنیم و هم ناظر به امنیت شغلی و پرداخت مستقیم. در بحث پرسنل ۳۲ تصمیم گرفتیم که ۱۶ مورد آن مربوط به امور رفاهی بود.

زاکانی افزود: سال ۹۰ حدود ۳۲ هزار پروانه و امسال حدود ۴ هزار پروانه صادر شد که نشان می‌دهد شهر به نوعی قفل شد؛ باید در کنار بحث شهرسازی، ظرفیت‌هایی خلق کنیم که درآمدهای پایدار ایجاد کند؛ هرچند در شهرسازی نیز باید منطقی بین عرضه و تقاضا ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: آنچه که ناظر به رویکرد در درون شهرداری می‌باشد این است که توجه به ظرفیت‌های بانوان امری قهری و قطعی است و توجه نکردن به این مساله نه به نفع شهر است و نه به نفع مردم و شهرداری. این توجه باید فراتر از بحث شعار اتفاق بیفتند. بخشی که به شما برمی‌گردد این است که راه را برای دیگران باز کنید.

شهردار تهران عنوان کرد: در بحث مشکلات ساختاری و منابع، با برنامه‌ریزی‌های گام‌به‌گام به سمت کاهش این مشکلات می‌رویم و امیدواریم با تمهیداتی که در ۱۵ سرفصل ایجاد شده، اثرات آن را در متن ایجاد تسهیلات برای پرسنل خودمان ببینیم.

زاکانی تاکید کرد: در شهرداری چاه نفتی به نام املاک داریم که می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم اما مسأله این است که این ظرفیت انتها دارد و آنچه انتها ندارد و می‌تواند با خلاقیت‌هایش مجموعه شهرداری را پیش ببرد پرسنل شهرداری هستند.

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1596327

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته