بهترین روش‌ برای انجام اپیلاسیون بدن مردان


بهترین روش‌ برای انجام اپیلاسیون بدن مردان

بسیاری از مردان دوست دارند بدنی عاری از مو و تمیز داشته باشند. داشتن بدنی بدون مو به زیبایی اندام و جذابیت بیشتر آن ها یاری بسیار زیادی خواهد نمود. از این رو امروزه بسیاری از مردان به دنبال یافتن راهی ساده برای اپیلاسیون بدن خود هستند.

اپیلاسیون مردان با چه روش‌‌هایی قابل انجام است؟

اپیلاسیون مردان با انجام روش‌هایی مانند لیزر، سمباده زدن با کاغذ مخصوص، برداشت موها با موم سرد یا موم گرم و حتی استفاده از کرم‌های موبر امکان‌پذیر است.
بسیاری از مردان دوست دارند بدنی عاری از مو و تمیز داشته باشند. داشتن بدنی بدون مو به زیبایی اندام و جذابیت بیشتر آن‌ها کمک بسیار زیادی خواهد کرد. از این رو امروزه بسیاری از مردان به دنبال یافتن راهی ساده برای اپیلاسیون بدن خود هستند. ولی بهترین راه برای اپیلاسیون بدن کدام است؟ در ادامه با روش‌های متدوال اپیلاسیون مردان آشنا می‌شوید.

اپیلاسیون کلمه‌ای انگلیسی به معنای از بین بردن موهای زائد در هر قسمت از بدن و با روش‌های مختلف است. این روش یکی از موثرترین راه‌های از بین بردن موهای زائد و ناخواسته در هر قسمت از بدن است و از این طریق موهای زائد بدن از ریشه کنده می‌شوند. غالبا اپیلاسیون بدن به صورت روش‌هایی مانند لیزر، الکترولیز، استفاده از موم سرد برای اپیلاسیون بدن، بند انداختن و… صورت می‌پذیرد.

بهترین روش‌ برای انجام اپیلاسیون بدن مردان

بهترین روش‌ها برای اپیلاسیون مردان

برای اپیلاسیون مردان روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. موم سرد برای موهای زائد آقایان

موم سرد بر روی پد های نواری از پیش تهیه شده آغشته شده‌ است که می‌توانید آن‌ها را بطور مستقیم بر روی پوست ناحیه مورد نظرتان بچسبانید. پس از چسبیدن موهای زائد بر روی پد موم سرد می‌توانید با یک حرکت بلافاصله آن را از روی پوست بردارید.
برای اپیلاسیون از طریق پدهای موم سرد توصیه می‌شود که از مقداری پودر بچه برای جلوگیری از چسبیدن موم روی پوست ناحیه مورد نظرتان استفاده کنید. استفاده از پودر بچه در ناحیه مورد نظرتان سبب می‌شود موم روی پوست بدنتان نچسبد و فقط موهای زائد روی موم آغشته شده روی پد قرار گیرد. علاوه بر این استفاده از پودر بچه می‌تواند مانع آسیب رساندن به پوست ناحیه مورد نظرتان شود.

2. کاغذ سمباده ویژه موهای زائد

استفاده از کاغذ سمباده مخصوص به این صورت است که باید آن را به صورت دورانی روی سطح ناحیه مورد نظرتان مالش دهید. در این روش، رشد موها پس از اپیلاسیون همانند بکارگیری از تیغ برای از برطرف کردن موهای زائد است.

3. کرم‌های موبر

چنانچه از کرم‌های موبر برای اپیلاسیون موهای زائد بدن خود بهره می‌برید، رویش موها در مقایسه با اپیلاسیون توسط موم، سریع‌تر اما در مقایسه با استفاده از تیغ، کندتر خواهد بود. PH قلیایی کرم‌های موبر به کراتین موجود در ساختار موهای زائد آسیب رسانده و آن را نابود می‌کند؛ اما به ریشه مو صدمه نمی‌رساند.

برای اینکه از شر موهای زائد بدن خود رها شوید باید هر هفته از کرم‌های موبر استفاده کنید. قبل از آنکه حمام کنید، باید مقداری از کرم‌ موبر را روی ناحیه مورد نظرتان بمالید قبل از این کار دقت داشته باشید که سطح پوست شما باید کاملا خشک باشد. سپس طبق دستورالعمل شرکت سازنده این کرم چند لحظه صبر کنید. در نهایت کرم موبر را از روی ناحیه مورد نظر شسته و سپس خشک کنید می‌توانید مقداری آبلیمو را نیز روی پوست ناحیه مورد نظر بزنید. آبلیمو مانع التهاب پوست می‌شود. علاوه بر این می‌توانید از محلول شیر و آب یا روغن‌های تقویت کننده پوست استفاده کنید.

بهترین روش‌ برای انجام اپیلاسیون بدن مردان

4. اپیلاسیون در مردان با موم گرم

اپیلاسیون با موم گرم از جمله روش‌هایی است که در بین مردم بسیار رایج است. برای این روش باید ابتدا موم‌ها را در دمای مناسبی گرم کرد تا به حالت مذاب در بیاید. باید توجه داشت که دمای ذوب موم در حدی باشد که هم خواص این ماده از بین نرود و هم درجه حرارت آن به صورتی باشد که بتوان برای قسمت مورد نظر از اعضای بدن مورد استفاده قرار گیرد. این موم سریعا پس از استفاده در سطح پوست ناحیه مورد نظر با پارچه یا پد مخصوص برداشته می‌شود. ماده اصلی تشکیل دهنده موم از رزین، موم پارافین، شهد گلوکز و عسل گرفته شده است.

در این روش اپیلاسیون، کار در یک لحظه انجام می‌شود و برای بخش‌های وسیعی از بدن در یک مرحله مورد استفاده قرار می‌گیرد و راهکار بسیار موثری برای رهایی از انواع موها چه ظریف و چه خشن است. پس از تکرار این روش بعد از مدتی رویش دوباره موها به صورت ظریف‌تر و حتی کم‌تر از حالت قبل خواهد بود.

باید این نکته را یادآور شد که برای سلامت پوستتان قبل از بکارگیری این روش می‌توانید از لوسیون‌ها و یا انواع کرم‌های سفت کننده برای پر کردن منافذ خالی شده استفاده کنید. اپیلاسیون بدن با استفاده از موم گرم می‌تواند روشی مناسب برای برطرف کردن موهای زائد رشد یافته روی پاها، خطوط لباس شنا، زیر بغل‌ها و بازوها ‌باشد.

حتماً بخوانید:
بهترین روش‌ برای انجام اپیلاسیون بدن مردان

اپیلاسیون بدن : مراقبت و توصیه‌های قبل و بعد از اپیلاسیون

قبل و بعد از اپلاسیون چه مراقبت هایی را انجام دهیم؟ روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد. یکی از راهای برداشتن موهای زائد اپلاسیون…

نکات مهم اپیلاسیون مردان با موم گرم

در روش اپیلاسیون مردان از طریق موم باید در نظر داشت که اندازه موهای زائد به قدری باشد که موم بتواند آن‌ها را از ریشه در آورد و سبب تاخیر در رویش موها شود. برای اینکه ریشه قوی‌ موهای زائدی که به دلیل استفاده مکرر از تیغ به‌وجود آمده بطور کامل کنده شود باید اندازه موها حدودا 4 الی ۶ میلی متر باشد.

چنانچه بطور مداوم از اپیلاسیون توسط موم استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که پس از 4۵ سالگی این روش اپیلاسیون را باید عوض کنید. با بالا رفتن سن و تغییرات هورمونی بدن، سطح پوست خشک‌ می‌شود و آسیب های پوستی به کندی بهبود می‌یابند. پس از این سن استفاده از کرم‌های موبر پیشنهاد می‌شود.
اپیلاسیون مداوم، سبب آسیب رساندن به پوست و ضخیم شدن موهای زائد مخصوصا در صورت بکارگیری از تیغ یا اپیلاتورهای برقی می‌شود. برای برطرف کردن موهای زائد، موثرترین روش، اپیلاسیون توسط موم به همراه کرم‌های کند کننده رشد مو است.
باید در نظر داشته باشید که اپیلاسیون موهای زائد در جهت عکس رویش موها صورت می‌گیرد. پس از اپیلاسیون، پوست را شسته و از مقداری کرم مرطوب‌ کننده در این ناحیه استفاده کنید.

چنانچه قصد اپیلاسیون دارید ابتدا توسط نمک و شکر، به لایه برداری پوست خود بپردازید. باید به این نکته توجه کرد که نمک برای پوست‌های خشک و شکر برای پوست های حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای لایه برداری نخست مقداری نمک یا شکر، بسته به نوع پوستتان، روی پوست ریخته و با حرکتی دورانی، عکس جهت رویش موها ماساژ دهید. این اقدام سبب موثرتر واقع شدن اپیلاسیون می‌شود.

5. لیزر موهای زائد آقایان

هر ناحیه‌ای از بدن شخص که دارای موهای زائد است را می‌توان از طریق لیزر موهای زائد برطرف کرد. برای بانوان لیزر موهای زائد زیر بغل، خط بیکینی و پاها رایج است؛ و برای آقایان لیزر درمانی بیشتر در نواحی ریش، کتف، سینه و کمر انجام می‌شود.
این روش فولیکول های مو را که نخست با ۵ میلیون از آن‌ها متولد می‌شویم، مورد هدف قرار می‌دهد. چرخه‌ی مو شامل مراحل رشد، انتقال و استراحت می‌شود. اشعه لیزر به موهای در حال رشد، با تابش اشعه نور فولیکول‌های مو را نابود می‌کند. معمولا به یک مرحله لیزر درمانی به مدت ۴ تا ۸ هفته احتیاج است. البته باید این را متذکر شد که طول مدت لیزر درمانی به ناحیه‌ی مورد نظر وابسته است.

در طی گذراندن هر جلسه تقریبا ۱۰ الی ۳۰ درصد از موهای زائد کم‌تر از حالت قبل می‌شود و تا زمانی که موهای زائد در ناحیه مورد نظرتان به طور کامل از بین بروند، طی هر جلسه لیزر درمانی فولیکول‌های موهای زائد را تحت هدف قرار می‌دهد. چنانچه شما می‌توانید برطرف شدن موهای زائد بدنتان را در نواحی زیر بغل و پاها پس از گذشت ۶ الی ۸ هفته مشاهده کنید.

برای از بین بردن دائم این موها باید حداقل در طی یک سال این روش درمان را بطور مستمر و منظم ادامه دهید تا به نتیجه‌ی مطلوبی دست پیدا کنید؛ اما این روش برای رفع موهای زائد در نواحی صورت مستلزم مدت زمان درمان بیشتری است، چرا که با ادامه مستمر ترشح هورمون‌ها در بدن، چرخه‌ی رویش دوباره از موهای زائد ناحیه صورت ایجاد می‌شود و در نهایت لیزر پوست صورت و حذف موهای زائد، دشوارتر و زمانبر است.
لیزر درمانی مدت زمانی حدود ۵ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. البته مدت زمان سپری شده در طی لیزر درمانی وابسته به مساحت ناحیه مورد نظر شما دارد. عموم مردم بر این باورند که لیزر درمانی روشی آسان تر از روش اپیلاسیون توسط موم است.

بهترین روش‌ برای انجام اپیلاسیون بدن مردان

6. الکترولیز موهای زائد

از دیگر روش‌های اپیلاسیون مردان می‌توان به الکترولیز اشاره کرد. در این روش موهای زائد تقریبا بطور دائم نابود می‌شوند و یا از حجم آن بسیار کاسته شده و می‌توانید برای همیشه از آن رهایی یابید. از بین سایر روش‌های نامبرده برای رفع موهای زائد، تنها می‌توان بکارگیری روش الکترولیز را برای از بین بردن همیشگی موهای زائد بدن، نام برد.

در اپیلاسیون مردان توسط الکترولیز از یک سوزن بسیار نازک استفاده می‌شود که از سوراخ مو وارد عمق پوست ناحیه مورد نظر شده و سپس توسط انرژی الکتریکی و ایجاد حرارت، فولیکول مو را از بین می‌برد. از عمده ترین عیوب اپیلاسیون مو توسط روش الکترولیز، زمانبر بودن و سرعت خیلی کم این روش است. باید حتما به این نکته توجه داشته باشیم که اگر پزشک مربوطه دارای تخصص و تبحر بالایی در این زمینه نباشد، ممکن است سبب سوختگی در ناحیه پوست بدن شما و برجای ماندن فرورفتگی های نازیبا بر روی پوست شما می‌شود.

البته روش الکترولیز به هیچ عنوان نمی تواند روش مناسبی برای رفع موهای زائد باشد. افزون بر عیب هایی که برای این روش عنوان شد شامل عیوب دیگری نیز است که باید قبل از شروع این روش درمان آن را مورد توجه قرار داد.

سایر معایب الکترولیز

اپیلاسیون از طریق الکترولیز روشی است زمانبر، خسته ‌کننده و پر هزینه که هر موی زائد را بطور جداگانه هدف قرار داده و آن را تخریب می‌کند. چنانچه سطح پوست شما دارای موهای زائد زیادی است، برای دستیابی به نتیجه ی موثر و مطلوب، باید این روش درمان را بطور مستمر و منظم در دو، سه و یا چند سال به طور هفتگی یا دو هفته ‌یک بار ادامه دهید.

در این روش درمان، چندین ماه برای از بین بردن کامل موهای زائد در محدوده ی بالای لب و چانه طول می‌کشد و به همین دلیل اپیلاسیون از طریق روش درمان الکترولیز برای برطرف کردن موهای زائد نواحی وسیع تر پوست مانند بازو و ساق پا پیشنهاد نمی‌شود.
برای دستیابی به نتیجه قابل قبول و مطلوب برای از بین بردن دائمی موهای زائد باید تعداد جلسات بیشتری را صرف درمان توسط این روش کرد.

حتماً بخوانید:
بهترین روش‌ برای انجام اپیلاسیون بدن مردان

روش صحیح مرحله به مرحله اپیلاسیون بیکینی با موم

اپیلاسیون بیکینی یکی از بهترین روش‌های برطرف کردن مو‌های زائد است که با دنبال کردن دستورالعملی ساده و رعایت چند نکته می‌توانید به راحتی این کار را در…

در این روش، موهای زائد بصورت جداگانه و تک تک مورد هدف قرار گرفته و سوزانده می‌شود، در نتیجه این روش در مقایسه با لیزر درمانی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد.
متاسفانه بسیاری از مشکلات ناشی از این روش که به شکل فرورفتگی‌ها و جوشگاه‌‌های نازیبا روی صورت و بدن بعضی بانوان و آقایان مشاهده می‌شود، به این دلیل است که انجام درمان الکترولیز موهای زائد خود را به اشخاص غیر ماهر و ناآشنا به این عمل در آرایشگاه‌ ها سپرده اند.
در روش الکترولیز باید حتما دقت داشت که از سوزن‌های یک بار مصرف استفاده شود، زیرا در غیر این صورت باعث انتقال ویروس‌هایی مانند ایدز، تبخال و زگیل از شخصی به شخص دیگر می‌شود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام