انگلیس: سرعت پیشرفت مذاکرات وین کافی نیست


انگلیس: سرعت پیشرفت مذاکرات وین کافی نیست

وزیر خارجه انگلیس در بحبوحه مذاکرات ادعا‌های جدیدی در خصوص روند پیشرفت مذاکرات مطرح کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - لیز تراس در سخنانی ادعا کرد که مذاکرات برای احیای برجام به بن بست خطرناکی نزدیک می‌شود.

به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: «این مذاکره فوری است و پیشرفت به اندازه کافی سریع نبوده است. ما به همکاری نزدیک با متحدان خود ادامه می‌دهیم، اما مذاکرات در حال رسیدن به بن بست خطرناکی است».

وزیر خارجه انگلیس در اظهارات خود بدون توجه به پیشینه بدعهدی کشورش و سایر کشورهای اروپایی، توپ را در زمین کشورمان انداخت و گفت: «ایران باید انتخاب کند که آیا خواهان توافق است یا می‌خواهد مسئول فروپاشی آن باشد! و اگر برجام فروبپاشد، همه گزینه ها روی میز است».

اظهارات وی در حالی مطرح می‌شود که احیای مذاکرات برجام تنها به دلیل خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و سپس اعلام تمایل دوباره این کشور برای بازگشت به برجام است. اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ ترامپ از توافق هسته‌ای که معاهده‌ای بین‌المللی است خارج شد و تحریم‌های ذیل برجام را بازگرداند.

روز گذشته، میخائیل اولیانوف، دیپلمات روس حاضر در مذاکرات از پیشرفت در فرآیند توافق پرده برداشت، اما همچنان برخی طرف‌های غربی اخبار منفی در خصوص احیای برجام منعکس می‌کنند.

میخائیل اولیانوف روز گذشته اعلام کرد طرف‌های برجام بخش مهمی از پیش‌نویس سند نهایی مذاکرات وین را تهیه کرده اند و این فرآیند ادامه خواهد یافت. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است آزادی جاسوسان آمریکایی پیش‌شرطی برای بازگشت به برجام نیست.

هشتمین دور مذاکرات احیای برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران اوایل دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و هم‌اکنون در جریان است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس