بعد از عمل جراحی نباید پنیر بخورید


بعد از عمل جراحی نباید پنیر بخورید

به گزراش بهداشت نیوز (https://behdasht.news/) ،اجتناب از خوردن غذاهایی که می‌تواند بعد از جراحی باعث یبوست شود، مهم است؛ پنیر و سایر محصولات لبنی می‌تواند در برخی افراد یبوست ایجاد کند. همچنین لبنیات...

به گزراش بهداشت نیوز ،اجتناب از خوردن غذاهایی که می‌تواند بعد از جراحی باعث یبوست شود، مهم است؛ پنیر و سایر محصولات لبنی می‌تواند در برخی افراد یبوست ایجاد کند.

همچنین لبنیات می‌تواند در برخی باعث بروز ناراحتی معده شود و ترشحات ریه را افزایش دهد. همه این مسائل بهبودی بیمار را ناراحت کننده‌تر می‌کند. اگر هنگام مصرف لبنیات با مشکل مواجه نمی‌شوید، همچنان هوشمندانه است که در دوران نقاهت از لبنیات کم‌چرب استفاده کنید.

برخی غذاها ممکن است پس از جراحی باعث ایجاد احساس بیماری در بیمار شود.

فیبر یکی از مهمترین مواد مغذی است که باید بعد از عمل جراحی روی آن تمرکز کرد. فیبر می‌تواند از یبوست که بعد از عمل جراحی شایع است، جلوگیری کند. تجربه یبوست ناخوشایند است و می‌تواند با کاهش اشتها و افزایش سطح کلی درد و فشار بر قسمت‌های جراحی شده بر بهبودی شما تاثیر منفی بگذارد.

برخی از غذاهای حاوی فیبر فراوان ذرت، بلغور جو دوسر، میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل است.

پروتئین یکی دیگر از مواد مغذی است که باید بعد از جراحی به آن توجه کرد. بدن انسان برای ترمیم ماهیچه‌ها، بافت‌ها و سایر قسمت‌های خود پس از عمل جراحی، به پروتئین نیاز دارد. پروتئین به بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند. غذاهای سرشار از این ماده مغذی مرغ، لوبیا قرمز و تخم‌ مرغ است.

در چنین شرایطی بیماران باید سعی کنند طی هر وعده غذایی در دوران نقاهت پس از جراحی غذاهایی بخورند که پروتئین بالایی دارد. علاوه بر مصرف این غذاها لازم است بیماران حتما از دستورات خاص پزشک خود پیروی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها