آیا انویدیا از خرید شرکت ARM منصرف شده است؟


آیا انویدیا از خرید شرکت ARM منصرف شده است؟

بر اساس شایعات منتشر شده به نظر می‌آید انویدیا از خرید شرکت ARM صرف نظر کرده و قرار است این شرکت از طریق عرضه اولیه با مالک جدید خود آشنا شود.

بر اساس شایعات منتشر شده به نظر می‌آید انویدیا از خرید شرکت ARM صرف نظر کرده و قرار است این شرکت از طریق عرضه اولیه با مالک جدید خود آشنا شود.

ARM مهم‌ترین شرکت طراح تراشه‌های سیلیکونی در جهان به شمار می‌رود که توانسته با رعایت اصل بی‌طرفی با بسیاری از شرکت‌های تراشه ساز جهان همکاری کند.

اما خرید این شرکت توسط انویدیا بسیاری از شرکت‌های فناوری و قانون‌گذاران را نگران کرده که این معامله می‌تواند به معنای پایان بی‌طرفی Arm باشد و منافع این شرکت را با منافع Nvidia همسو کرده و در نهایت موجب انحصار در این صنعت شود.

آیا انویدیا از خرید شرکت ARM منصرف شده است؟

در همین راستا به تازگی گزارشی از سوی خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده که انویدیا در حال آماده شدن برای صرف نظر از خرید 40 میلیارد دلاری شرکت آرم است. این معامله که با مخالفت شدید بسیارب از رقبا و قانون‌گذاران مواجه شده انویدیا را مجبور کرده که به شرکای خود بگوید که اصلاً انتظار ندارد این معامله انجام شود.

از طرف دیگر شایعه شده SoftBank که مالک فعلی شرکت Arm است در حال تدارک‌ها برای عرضه عمومی سهام شرکت Arm از طریق عرضه اولیه بوده که می‌تواند راهی جایگزین برای فروش این شرکت به انویدیا باشد.

البته هر دو شرکت انویدیا و سافت بانک اعلام کرده‌اند به این معامله متعهد هستند و هنوز تصمیمی در خصوص لغو این معامله گرفته نشده است.

از طرف دیگر این معامله روی میز قانون‌گذاران در بریتانیا، اتحادیه اروپا و ایالات متحده قرار گرفته و حتی کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده شکایتی را برای ابطال این معامله تنظیم کرده است.

همچنین نباید نقش چین در ابطال این معامله را نادیده گرفت. پیش از این کوالکام قصد داشت که شرکت NXP Semiconductors را با ارزش 44 میلیارد دلار تصاحب کند اما در نهایت با مخالفت چین این معامله در سال 2018 لغو شد.

در همین رابطه بخوانید:

- پیوستن سه شرکت تسلا، آمازون و سامسونگ به جمع مخالفان خرید ARM توسط انویدیا
- نگرانی شدید رگولاتوری انگلستان با خرید ARM توسط انویدیا؛ آیا این انتقال منتفی است؟
- چرا خرید ARM توسط Nvidia اتفاقی ضد قوانین تجارت منصفانه است؟

در همین راستا سخنگوی سافت بانک اعلام کرده که امیدوار است این معامله تایید شود. همچنین سخنگوی انویدیا گفته که همچنان به بررسی نقطه نظرات قانون‌گذاران در رابطه با این معامله ادامه می دهد. همانطور که گفته شد هنوز هیچ چیز قطعی نشده و به نظر می‌آید دعاوی حقوقی بر سر تصاحب آرم توسط انویدیا کماکان ادامه داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی