ناسا لحظه انفجار یک شعله خورشیدی را ثبت کرد+ فیلم


ناسا لحظه انفجار یک شعله خورشیدی را ثبت کرد+ فیلم

انفجار‌های شدید فضایی می‌توانند مستقیماً بر امواج رادیویی، الکترونیک و سایر فناوری‌های مبتنی بر زمین تأثیر بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان - گلوله عظیم درخشان پلاسما در قلب منظومه شمسی ما یعنی خورشید، در روز پنج شنبه شعله‌ی خورشیدی را رها کرد و رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا که رصد خورشید در آن انجام می‌گیرد، این لحظه را ثبت کرد. اکنون، یک جفت GIF تازه منتشر شده که این لحظه را ثبت کرده است.

به گزارش mashable، ناسا این شعله را یک شعله "سطح متوسط" می‌نامد. ببینید، شعله‌های خورشیدی مانند این اساساً انتشار گسترده تابش الکترومغناطیسی هستند. هنگامی که یک طغیان رخ می‌دهد، آن تشعشع با سرعت نور در سراسر منظومه شمسی ما پخش می‌شود؛ و هنگامی که به اندازه کافی قدرتمند باشد، انفجار انرژی می‌تواند مستقیماً بر امواج رادیویی، الکترونیک و سایر فناوری‌های مبتنی بر زمین تأثیر بگذارد (تأثیر خاص به مقدار و نوع انرژی آزاد شده بستگی دارد).

ناسا لحظه انفجار یک شعله خورشیدی را ثبت کرد+ فیلم

این رخداد یک رویداد خاموشی رادیویی متوسط است که در طبقه بندی M۵ قرار می‌گیرد. همچنین انفجار رخ داده این پتانسیل را دارد که ارتباطات رادیویی با فرکانس بالا را به مدت ده‌ها دقیقه در سمت نور خورشید پس از وقوع شعله‌های خورشیدی سیاه کند. همچنین می‌تواند سیگنال‌های ناوبری فرکانس پایین را به هم بزند.

بیشتر بخوانید

کمک شهروندان به ناسا برای کشف یک سیاره شبیه به مشتری

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403