توضیح شرکت گاز استان تهران در باره قطع گاز برخی واحدهای شهرک صنعتی شمس آباد


توضیح شرکت گاز استان تهران در باره قطع گاز برخی واحدهای شهرک صنعتی شمس آباد

شهرری ـ ایرنا ـ سخنگوی شرکت گاز استان تهران در باره علت قطع گاز واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شمس‌آباد، با بیان اینکه برای پیشگیری از قطع گاز مصارف خانگی ، اعمال محدودیت برای مصرف گاز طبیعی در بخش های مختلف، اجتناب ناپذیر است، گفت که با وجود اخطاریه قطع گاز، برخی واحدهای صنعتی توجهی نکردند.

امیرحسین جاودان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره پیشگیری از قطع گاز مصارف خانگی و همچنین کمک به واحدهای صنعتی در شرایط سخت زمستان، توضیح داد: برای خدمت رسانی مناسب به واحد های صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی و کسب رضایت آنها، هماهنگی جهت تحویل سوخت دوم برای ذخیره سازی بعمل آمده و قریب به اتفاق واحد های صنعتی مشمول این طرح در استان در حال حاضر از سوخت دوم بهره مند هستند.

وی تاکید کرد: باوجود توصیه و تاکید ادارات گازرسانی و در نهایت اخطاریه قطع گاز به واحد های صنعتی برای انجام مراحل اداری دریافت سوخت دوم، متاسفانه برخی از واحد های صنعتی و تولیدی این شهرک صنعتی تاکنون برای این موضوع اقدامی نکرده اند.
این مسئول یادآور شد: در ضمن نامه پیش بینی و تامین سوخت دوم در مهرماه امسال توزیع شده است.

شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در ۳۵ کیلومتری جاده قدیم قم - تهران قرار گرفته است، این شهرک هم اکنون با استقرار یکهزار و ۹۲۷ واحد صنعتی بزرگ و کوچک در خود زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۵۸۰ نفر را فراهم کرده است.

در این راستا مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس‌آباد نیز ، گفت: گاز ۱۵ واحد تولیدی این شهرک از روز گذشته بدون هماهنگی قبلی قطع و موجب اختلال اشتغال حدود ۸۰۰ تا یکهزار کارگر شده‌ است.

مسلم ولی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اداره گاز بخش حسن آباد فشافویه در چند روز گذشته نامه ای مبنی بر استفاده بهینه از گاز به واحدهای تولیدی نوشته ولی به هیچ عنوان موضوع قطع گاز به واحدها ابلاغ نشده است.

وی با تاکید براینکه قطع گاز واحدهای تولیدی باید از ۷۲ تا ۴۸ ساعت قبل به صاحبان اطلاع رسانی شود تا ضرر این واحدها به حداقل برسد، خاطرنشان کرد: گاز واحدهایی در حوزه صنایع سلولزی مانند کارخانه های کارتن سازی، تولید ام دی اف، صنایع کانی های غیر فلزی مانند سنگبری ها و صنایع فلزی قطع شده است.

ولی پور اضافه کرد: خوشبختانه گاز واحدهایی که دارای کوره هستند هنوز قطع نشده است ولی باید اداره گاز با هماهنگی بیشتری اقدام به قطع سوخت واحدهای صنعتی کند.

وی با بیان اینکه گاز واحدهایی قطع شده است که از آن برای گرمایش محیط کار استفاده می کنند، افزود: سردی سوله های کارخانه ها موجب اختلال در کار کارگران و کاهش بازدهی واحدهای صنعتی شده است.

ولی پور تاکید کرد: اداره گاز باید از قبل با صاحبان صنایع هماهنگ می کرد تا این واحدها نسبت به تهیه سوخت مورد نیاز خود مانند نفت و گازوییل اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی