2 خبر کوتاه از اصفهان


2 خبر کوتاه از اصفهان

اصفهان - ایرنا -هزینه 200 میلیارد تومانی آبیاری فضای سبز و دستگیری فالگیر اینستاگرامی 2 خبر کوتاه امروز اصفهان است.

هزینه آبیاری درختان اصفهان سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان است

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هزینه آبیاری با تانکر درختان این خطه منظور جلوگیری از خشک شدن در یک سال افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان روز سه شنبه به نقل از ابوالفضل قربانی افزود: فضای سبز شهر وضعیت مطلوبی ندارد و نباید اجازه دهیم آب به هیچ عنوان هدر برود و بر همین اساس استفاده از پساب و آب‌های خاکستری مطرح است.

وی اضافه کرد: شهرداری از دیرباز نسبت به خرید پساب از شرکت آب و فاضلاب اقدام کرده و با استفاده از پساب تصفیه شده اقدام به آبیاری می‌کند، خود شهرداری نیز تصفیه‌خانه دارد تا علاوه بر تصفیه اولیه که توسط شرکت آب و فاضلاب انجام می‌شود، دوباره تصفیه برای آبیاری فضای سبز و درختان انجام گیرد.

نایب رییس شورای شهر با بیان اینکه بیشتر چاه‌های شهرداری دیگر استفاده نمی‌شود تا شهرداری سهم خود را در مقابله با فرونشست انجام داده باشد، گفت: مقدار آب برداشت شده از چاه‌های سطح شهر ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مکعب است در حالی که می‌توانستیم این میزان آب را خارج نکنیم تا فرونشست اتفاق نیفتد.

قربانی تصریح کرد: آب آشامیدنی مردم، ماهیانه پنج میلیون متر مکعب است که با احتساب بخش کشاورزی و صنعت، در مجموع ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود و با برنامه‌ریزی دقیق و صرفه‌جویی در برداشت آب به میزان حداقل ۵۰ میلیون متر مکعب، می‌توان از فرونشست جلوگیری کرد.

وی درباره کاهش منابع آب و فرونشست زمین بیان کرد: در حوزه آب باید واقع‌نگر باشیم و واقع‌بینانه با مسائل برخورد کنیم، به هر حال کل جهان و همه کشور از خشکسالی رنج می‌برد و رفتارهای ما باید با این پدیده تنظیم شود، مدیریت شهری در این حوزه به دنبال هر آن چیزی است که بتواند به صورت عملیاتی اتفاق بیفتد.

به گفته وی هرچند که در حوزه محیط زیست آلودگی هوا یکی از معضلات مهم شهر اصفهان است، اما ما کمتر به معضلات دیگر زیست محیطی مثل آلودگی صوتی، آلودگی آب، آلودگی خاک و ذرات معلقی که منبع اصلی آنها در اطراف شهر اصفهان است، پرداخته‌ایم.

کلانشهر اصفهان دارای حدود چهار هزار هکتار فضای سبز است.

دستگیری فالگیر اینستاگرامی با ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری در اصفهان

رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مرد فالگیری خبر داد که با ترفند پیشگویی حوادث آینده، ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتطامی، سرهنگ محمدحسن اسماعیلی عصر سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: در پی شکایت یک خانم از فردی که با استفاده از تصاویر خصوصی قصد اخاذی از او را داشت، مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد که او از طریق شبکه اجتماعی "اینستاگرام" با مرد فالگیری که ادعا می‌کرد می‌تواند حوادث آینده را پیشگویی کرده و از وقوع آن‌ها جلوگیری کند آشنا شده است.

رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: پس از این آشنایی، فرد فالگیر به دفعات مبالغ کلانی از این شخص می‌گیرد و در ادامه با ترفندهای خاص تصاویر خصوصی شاکی را دریافت می‌کند و در نهایت علاوه بر پیشگویی‌های غلط او، پیشنهاد بی‌شرمانه‌ای با آن خانم می‌دهد و در مقابل مخالفت او، تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی می‌کند.

وی ادامه داد: مأموران در حال بررسی این پرونده بودند که با شکایت سه زن دیگر مواجه شدند که از سوی این فرد شیاد اغفال شده بودند.

سرهنگ اسماعیلی یادآور شد: فرد فالگیراز چهار زن شاکی به بهانه پیشگویی حوادث آینده و جلوگیری از وقوع آنان وجوه کلانی بالغ‌ بر ۶ میلیارد ریال کلاه‌برداری کرده بود و حتی در مواردی به طعمه‌های خود پیشنهاد طلاق از همسرشان و ازدواج با خود را می‌داد.

وی تصریح کرد: پس از شناسایی هویت اصلی متهم، مأموران طی هماهنگی با مقام قضایی او را در منزلش دستگیر کرده و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟