دبیرخانه جشنواره تئاتر نهال آذربایجان غربی در میاندوآب آغاز به کار کرد


دبیرخانه جشنواره تئاتر  نهال  آذربایجان غربی در میاندوآب آغاز به کار کرد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب با بیا آغاز به کار دبیرخانه جشنواره استانی تئاتر نهال در این شهرستان گفت: برگزاری این جشنواره فرصتی مغتنم برای معرفی و نشان دادن ظرفیت این شهرستان در حوزه هنر و نهال است.

به گزارش ایرنا، محمود نیک‌مرام روز سه‌شنبه در آیین افتتاحیه دبیرخانه این جشنواره اظهار داشت: در سال گذشته نخستین دوره جشنواره به میزبانی میاندوآب برگزار شد که براساس ارزیابی‌ها جزو جشنواره‌های موفق بود و امسال نیز یک گام فراتر، دومین دوره این جشنواره به شکل استانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با جشنواره تئاتر "نهال" آذربایجان غربی، نخستین دوره نمایشنامه نویسی ملی تئاتر "نهال" نیز به میزبانی این شهرستان برگزار خواهد شد، افزود: با همت هنرمندان و اداره‌های مختلف شهرستان ظرفیت‌های هنری شهرستان بار دیگر شناسانده می‌شود و امید است از این رویداد بزرگ بار دیگر نهایت بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه هنر و تئاتر یک ظرفیت گردشگری می‌تواند برای شهر باشد، اظهار داشت: در میاندوآب هم حرکت‌های خوبی در این حوزه شروع شده و امیدوارم با تحقق آنها در این راستا به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

دبیرخانه جشنواره تئاتر "نهال" آذربایجان غربی در میاندوآب آغاز به کار کرد

نیک‌مرام افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب در این راستا مجری و کارگزار است ولی کار اصلی را شهروندان و حامیان شهر انجام خواهند داد تا به واسطه آن در سال‌های آتی شاهد برگزاری جشنواره در مقیاس ملی و حتی بین‌المللی باشیم.

توسعه فرهنگی لازمه توسعه بخش کشاورزی است

رییس اداره ترویج و تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این مراسم اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد جمعیت این شهرستان به شکل مستقیم و ۷۰ درصد نیز به صورت غیرمستقیم با بخش کشاورزی ارتباط دارند.

علی بهمنی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در میاندوآب گفت: در این شهرستان سالانه بالای یک میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود که یک ششم تولیدات استان را شامل می‌شود.دبیرخانه جشنواره تئاتر "نهال" آذربایجان غربی در میاندوآب آغاز به کار کرد

وی با بیان اینکه میاندوآب در تولید محصولات دامی رتبه اول و محصولات زراعی رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است، افزود: همچنین این شهرستان در تولید نهال علاوه‌بر استان، در سطح کشور نیز رتبه اول را دارد به طوری که سالانه در سطح کشور ۶۰ میلیون اصله نهال تولید می‌شود که یک سوم آن یعنی ۲۰ میلیون اصله در آذربایجان غربی تولید می‌شود و از این میزان نیز ۵۰ درصد در میاندوآب تولید و روانه بازار می‌شود.

وی بیان کرد: در امر تولید نهال در میاندوآب ۵۰۰ نفر به شکل مستقیم و یک هزار و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم امرار معاش می‌کنند.

دبیرخانه جشنواره تئاتر "نهال" آذربایجان غربی در میاندوآب آغاز به کار کرد

این مراسم باحضور نایب رئیس و برخی اعضای شورای شهر میاندوآب، شماری از مسوولان، هنرمندان و نهال‌کاران برگزار شد و دبیرخانه دومین دوره جشنواره تئاتر"نهال" آذربایجان غربی فعالیت‌ خود را آغاز کرد.

دومین دوره جشنواره تئاتر"نهال" آذربایجان غربی و همچنین نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی "نهال" نیمه نخست اسفند ماه در میاندوآب برگزار می‌شود.

مرحله شهرستانی این جشنواره بهمن ماه سال گذشته برگزار شده بود.

میاندوآب قطب تولید نهال در کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید