سفر وزیر راه ایران و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به آستارا


سفر وزیر راه ایران و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به آستارا

لحظاتی پیش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با سفر به بندر مرزی آستارا از زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی بین المللی در این شهرستان بازدید کرد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران که جهت پیگیری، تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به این کشور همسایه شمالی سفر کرده بود، لحظاتی پیش پس از پایان سفر خود، به همراه شاهین مصطفی اف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان از مرز زمینی آستارا وارد کشور شد.

مقامات ارشد دو کشور در بدو ورود به کشور در روی پل ریلی آستارا - آستارا مورد استقبال مسئولان محلی استان گیلان و شهرستان مرزی بندر آستارا قرار گرفت.

بازدید از پل بین المللی ریلی آستارا - آستارا نخستین برنامه سفر قاسمی و هیات آذربایجانی به این شهرستان بود که علاوه بر بازدید از این محل، میزان پیشرفت پل جدید جاده ای آستاراچای به عنوان سومین پل بروی این رودخانه مرزی را نزدیک بررسی کردند.

پل جدید جاده ای آستارا - آستارا، اتوبان باکو را به اتوبان قزوین - رشت متصل می کند.

قاسمی و مصطفی اف، در ادامه با حضور در محوطه بارانداز ریلی آستارا، چگونگی اجرای عملیات احداث پروژه های پایانه های غلات و نفتی را بازدید و دستورات لازم را در راستای تسهیل و تسریع این پروژه ها صادر کردند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان، در پایان هیات آذربایجانی را از پل ترانزیتی تاریخی بین دو کشور در مرز زمینی آستارا بدرقه کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا