استفاده از ماسک امکان ابتلا به کرونا را به یک ششم کاهش می‌دهد


استفاده از ماسک امکان ابتلا به کرونا را به یک ششم کاهش می‌دهد

گناباد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: استفاده از ماسک امکان ابتلا به بیماری کووید 19 را در افراد تا یک ششم کاهش می‌دهد.

دکتر رضا احمدی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با هشدار نسبت به افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ افزود: علائم کرونا از جمله سویه اومیکرون این ویروس مانند موارد قبلی شامل تب ، سردرد، خستگی مفرط و گلودرد است و افرادی که دچار این علائم شده‌اند باید در سریعترین زمان ممکن به پزشک مراجعه و در صورت لزوم نسبت به انجام تست کرونا اقدام کنند.

وی ادامه داد: مشارکت اجتماعی در همه بخشها لازمه موفقیت است و مصداق مهم این مشارکت در حوزه سلامت رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دستها است و اگر مشارکت مردم در این زمینه کاهش یابد شاهد موج جدید کرونا و هزینه های سنگین آن خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: افرادی که ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند باید حداکثر ظرف سه ماه پس از دز دوم برای تزریق دز سوم به پایگاهها و مراکز مورد نظر مراجعه و احساس مسوولیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم با اشاره به کاهش میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در شهرستانهای گناباد و بجستان به ۴۰ درصد گفت: این امر زنگ خطر شیوع موج ششم کرونا را در این مناطق به صدا در آورده طوری که هم اکنون گناباد یکی از سه شهرستان خراسان رضوی می باشد که رنگ بندی آن از نظر کرونا از آبی به زرد تغییر یافته و در صورت استمرار غفلت مردم از رعایت این پروتکلها احتمال آنکه رنگ این شهرستان به نارنجی هم تغییر کند زیاد است.

دکتر جواد صادقی نسب به تزریق دز سوم واکسن کرونا، رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک تاکید کرد.

بر اساس اطلاعات نرم افزار "ماسک" سه شهرستان تربت‌حیدریه، خلیل‌آباد و گناباد در استان خراسان رضوی از نظر کرونا در وضعیت زرد قرار دارند در حالی که پیش از این در وضعیت آبی قرار داشتند.
هم اکنون از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۳۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند که مشهد نیز در زمره این شهرستانها قرار دارد.

هم اکنون پنج بیمار کرونایی در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جان ۳۶۵ تن را در گناباد و بجستان گرفته است.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!