هدف دشمنان توهین به مقدسات مسلمانان است


هدف دشمنان توهین به مقدسات مسلمانان است

مشهد- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر ما به پیامبر اسلام متمسک شویم به امت واحد می رسیم و یکی از اثربخش ترین حربه های ایجاد اختلاف توهین به مقدسات مسلمانان است که باید دشمن شناس باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری روز سه شنبه در همایشی با عنوان "ریحانه النبی" که با حضور علمای اهل سنت و روحانیون شیعه برگزار شد افزود: توهین کنندگان به مقدسات اهل سنت، صندلی در انگلیس دارند و از کشورهای حوزه خلیج فارس که برده آنان هستند استفاده می کنند و آنان سرمایه جهان‌اسلام را در راه استکبار جهانی هزینه می کنند.

وی ادامه داد: دشمن، طرح اختلافات را رها نمی کند و اختلافات نباید منشا درگیری خیابانی شود و از تاریخ باید درس عبرت گرفت و اختلافات را با ادب پیش ببریم و اردوکشی نهی قرآن کریم است و اختلاف افکنی مسیر اسلام و قرآن نیست مسیر استکبار جهانی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر می خواهیم در معیت رسول خدا (ص) باشیم تفاوت ها باید عاقلانه منجر به دلسوزی برای یکدیگر شود، پیامبر اسلام (ص) اجازه توهین به بت و بت پرستان را نداد و همه باید تابع رسول اسلام باشیم و با منطق و محبت تفاوت ها واختلافات را بیان کنیم.

شهریاری افزود: دشمن با نقشه استکباری و با یارگیری از خودمان‌ نفوذ می کند و افراد نادانی که جیبشان به بیگانگان وصل است اختلاف افکنی می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در نظام اسلامی شیعه و سنی نداریم تقریب حاصل شده از وحدت را باید حفظ و تکرار کنیم چون‌ دشمن، نقشه هایش را تکرار می کند و تکرار ما به خاطر تکرار نقشه دشمن است و هر کجا توهین به مقدسات شد دست دشمن در کار است.

شهریاری با اشاره به آیات الهی پیرامون وحدت امت اسلام افزود: بعد از توحید، یگانگی و احدیت خداوند متعال دومین ایده و محوریت، رسالت نبوی است که ما ماموریت داریم با رسول خدا باشیم و به ریسمان الهی چنگ بزنیم که وحدت امت اسلام را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: نه با لفظ بلکه با دل و عمل باید با رسول خدا باشیم و رسالت پیامبراسلام معیار وحدت و توحید است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شهرستان تربت جام‌ معرف و خاستگاه تبلور وحدت است نباید از وحدت در اینجا حرفی بزنیم چرا که تداخل خانوادگی شیعه و اهل سنت در خانواده ها مشهود است و در اینجا باید وحدت را تکرار کنیم.

شهریاری با اشاره به دسیسه ها و فتنه های دشمنان علیه وحدت امت اسلام افزود: دشمنان امت اسلام هر لحظه دست از طراحی، دسیسه و نقشه های شوم برای مخدوش کردن وحدت بر نمی دارند که با تکرار وحدت باید با آنان‌ مقابله کرد.

وی اضافه کرد: وحدت شهر، استان، کشور و نظام را باید در حوزه بین المللی حفظ کنیم و دائم جلسه بگذاریم و نقشه های دشمنان را شفاف توضیح دهیم که دشمنان چه نقشه ای علیه امت واحده اسلام دارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمن تمایل ندارد که از مشترکات سخن گفته شود و به دنبال از بین بردن سرمایه های کشورهای اسلامی است ۱۵۰ سال است که استکبار جهانی سرمایه ها و میراث فرهنگی و اعتقادی جامعه اسلامی را می دزدد و در موزه های آنان است اگر دشمنان مقابل انقلاب اسلامی ایستادند نگران تداوم دزدی هایشان هستند.

شهریاری افزود: ماپروژه شیعه سازی یا ایرانی سازی نداریم پروژه ما ایجاد امت واحد اسلامی و مراودت معرفتی است.

این همایش یک روزه با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از علمای شیعه و اهل سنت شهرستانهای تایباد. باخرز و تربت جام برگزار شد.

شهرستان تربت جام در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه