موج ششم کرونا رسید؟/ تعداد کشته‌های کرونا افزایش می‌یابد؟


موج ششم کرونا رسید؟/ تعداد کشته‌های کرونا افزایش می‌یابد؟

علیرضا ناجی، ویروس شناس هشدار می‌دهد که از اسفند ماه، موج ششم کرونا با سویه امیکرون آغاز می‌شود و بازگشایی‌ها و تجمع‌ها، موج ششم کرونا را حادتر می‌کند. او توصیه می‌کند افرادی که سینوفارم تزریق کرده‌اند، واکسنی با کفایت بالاتر دریافت کنند. نوشته موج ششم کرونا رسید؟/ تعداد کشته‌های کرونا افزایش می‌یابد؟...

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس پیش‌بینی‌ها، از این به بعد، موارد ابتلا به کرونا با یک شیب ملایم افزایش می‌یابد. این افزایش موارد ابتلا، به دلیل شیوع سویه امیکرون است. تا سه هفته آینده، امیکرون سویه غالب تمام دنیا از جمله ایران می‌شود و موج ششم در ایران آغاز می‌شود.

موج ششم کرونا رسید؟/ تعداد کشته‌های کرونا افزایش می‌یابد؟موج ششم کرونا رسید؟/ تعداد کشته‌های کرونا افزایش می‌یابد؟

این هشداری است که دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا نیز در گفتگو با ایرنا داده بود. حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفته بود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، کشور در آستانه آغاز موج ششم کرونا با سویه امیکرون ست.

احتمال همه‌گیری سویه امیکرون

علیرضا ناجی، ویروس شناس در همین باره گفت: انتظار داریم از اسفند ماه، موج ششم بیماری آغاز شود و میزان مرگ و میر افزایش یابد. این افزایش موارد به اندازه خیز پنجم که با سویه دلتا رخ داد، نخواهد بود؛ ولی هر نوع خیز از بیماری باعث بیماری و خسران می‌شود.

وی افزود: درصورت وقوع موج ششم سویه امیکرون، مرگ و میر آن به اندازه پیک پنجم با سویه دلتا نیست. صحبت‌های فعلی بر اساس اطلاعات فعلی ما از بیماری است و به نظر می‌رسد مرگ و میر در سویه امیکرون، به اندازه سویه دلتا نیست. البته این به معنای نبودن تلفات در موج جدید نیست و پیش‌بینی سایت‌های علمی پیش‌بینی کننده روند کووید۱۹ است. ممکن است در این حین تغییراتی هم در بیماری صورت گیرد که موضوع متفاوت شود. در حال حاضر امیدوار هستیم که استقبال از واکسیناسیون به‌ ویژه تزریق دز سوم افزایش یابد تا موج ششم ضرر زیادی وارد نکند.

ضرورت تزریق واکسن متفاوت و قوی

او تاکید کرد: موضوع مهم برای مقابله با موج ششم، کفایت واکسن است. عنوان می‌شود برای دزِ بوستر واکسن‌هایی با پلتفرم غیرفعال مانند سینوفارم حتما دز بوستر را واکسنی با کفایت بالاتر تزریق کنیم. تزریق پلتفرم متفاوت واکسن‌ها موجب قوی‌تر شدن سیستم ایمنی نمی‌شود بلکه در برخی مطالعات مشخص شد که اگر واکسن اثربخشی بالایی نداشت، برای دز بوستر واکسن موثرتری تزریق شود.

او در خاتمه تاکید کرد: با افزایش بازگشایی‌ها در سایه شیوع امیکرون، قطعا شیوع بیماری افزایش خواهد یافت، باید علمی‌تر فکر کرد و منتظر ماند تا درصد تزریق دز سوم افزایش یابد. ایجاد هر تجمعی با توجه به قدرت سرایت بالای امیکرون می‌تواند منجربه افزایش شیوع بیماری شود و شرایط را در موج ششم حادتر کند.

برای مطالعه بیشتر در همین باره و خواندن آخرین اخبار مربوز با کرونا، صفحه اختصاصی کرونا تجارت‌نیوز را بخوانید.

منبع: ایسنا و ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا