اعزام سربازان اوکراینی به چرنوبیل برای مقابله با روسیه


اعزام سربازان اوکراینی به چرنوبیل برای مقابله با روسیه

سرهنگ یوری شاخرایچوک، مقام نیروی مرزبانی اوکراین به نیویورک تایمز گفت: مهم نیست که آنجا آلوده باشد یا کسی در اینجا زندگی نکند. این سرزمین، کشور ماست و ما باید از آن دفاع کنیم.

بر اساس گزارش‌ها، اوکراین با این تلقی که منطقه ممنوعه چرنوبیل نقطه ورود بالقوه نیروهای مهاجم روسیه باشد نظامیانی را برای محافظت از این مکان شدیدا آلوده به مواد رادیواکتیو در برابر هرگونه حمله روسیه اعزام کرده است.

به گزارش ایسنا، نیویورک تایمز گزارش داد، منطقه ممنوعه چرنوبیل واقع در شمال اوکراین که همچنان درگیر آلودگی رادیواکتیو بوده و میزبان زمین‌ها و شهرهای اشباح است، گمان برده می‌شود که با خطر فتح شدن مواجه است.

علت آن این است که نیروهای روسیه در صورتی که بخواهند کوتاه‌ترین مسیر به سمت شهر کی‌یف را در پیش بگیرند به سراغ این منطقه ایزوله می‌روند.

نیروهای اوکراینی در تدارک برای مواجهه با حمله بالقوه روسیه به این منطقه از دسترس خارج شده بعد از انفجار راکتور اتمی آنجا در سال ۱۹۸۶، هم‌اکنون مشغول گشت‌زنی در جنگل‌های برفی و خیابان‌های خالی از سکنه شهر چرنوبیل در ضمن همراه داشتن کلاشنیکف و تجهیزات تشخیص و سنجش آلودگی رادیواکتیو هستند.

سرهنگ یوری شاخرایچوک، مقام نیروی مرزبانی اوکراین به نیویورک تایمز گفت: مهم نیست که آنجا آلوده باشد یا کسی در اینجا زندگی نکند. این سرزمین، کشور ماست و ما باید از آن دفاع کنیم.

بر اساس این گزارش، نیروهای اوکراینی که در حال گشت‌زنی در این منطقه ممنوعه هستند، باید وسیله سنجشگر تشعشعات رادیواکتیو را روی لباسشان نصب کنند و بر اساس پروتکل‌ها، باید فورا پس از ورود به یک منطقه شدیدا آلوده به رادیواکتیو از ماموریتشان کنار بکشند.

سرهنگ شاخرایچوک به نیویورک تایمز گفت که تاکنون هیچ یک از سربازان در معرض شدت‌های بالای رادیواکتیو قرار نگرفته‌اند.

در ضمن وجود تعداد محدودی از نیروهای اوکراینی در این منطقه، مأموریت آنها دفع تهاجم روسیه نیست، بلکه ثبت هرگونه علائم هشداردهنده است. این نظامی اوکراینی گفت: ما در مورد وضعیت در مرز اطلاعات جمع‌آوری می‌کنیم.

دو ماه قبل تعداد هر چه بیشتری از سربازان اوکراینی بعد از انتقال تعدادی از سربازان روسیه به بلاروس که مرزش پنج مایل به منطقه انفجار راکتور چرنوبیل فاصله دارد، به حوزه چرنوبیل اعزام شدند. منطقه چرنوبیل که حدود ۱۰۰۰ مایل مربع وسعت دارد، کوتاه‌ترین مسیر را از مرز بلاروس به شهر کی‌یف دارد. با این حال، این مسیر با وجود کوتاهی به دلیل داشتن جنگل‌های انبوه و زمین‌های باتلاقی ممکن است چندان توجه کرملین را جلب نکند.

از سوی دیگر بر اساس گزارش دیلی میل، هزاران جوان اوکراینی در مدت اخیر از دانشجوی پزشکی گرفته تا معمار، به جمع نیروهای ذخیره ارتش اوکراین پیوسته و به دنبال بالا گرفتن نگرانی از حمله بالقوه روسیه برای جنگ تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مردان و زنان جوانی که برخی از آنها حتی تا ۲۱ سال سن دارند، در روزهای اخیر در یک جنگل پوشیده از برف در نزدیکی پایتخت اوکراین، در آموزش‌های واحد دفاع زمینی کی‌یف شرکت کرده و خود را برای جنگ احتمالی با مسکو آماده می‌کنند. تعداد زیادی از شهروندان اوکراینی در سراسر این کشور در برنامه‌های آموزش نظامی مشابه ثبت‌نام کرده‌اند تا مهارت‌های اولیه رزمی را دریافت کنند.

این جوانان قرار است در صورت حمله بالقوه روسیه به اوکراین بخشی از جنبش مقاومت مدنی این کشور باشند و در صورت فشار بیش از حد بر ارتش اوکراین وارد جنگ با سربازان روسی شوند.

این منطقه از اواخر سال گذشته، زمانی که مسکو ۱۰۰ هزار سرباز و همچنین تانک و موشک خود را به نزدیکی مرزش با اوکراین منتقل کرد، در معرض خطر قرار گرفته است، اما تنش‌ها در آنجا در روزهای اخیر پس از تشدید هر چه بیشتر حضور تجهیزات نظامی و سربازان افزایش یافته است.

در حالی که مقامات اوکراین اذعان کرده‌اند که این کشور شانس کمی در قبال دفع یک حمله تمام عیار روسیه دارد، نیروهای روسیه احتمالاً در آنجا با مقاومتی ریشه‌دار، غیرمتمرکز و طولانی مدت مواجه خواهند شد. اوکراین در سال ۲۰۱۴ هنگامی که جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه به شرق این کشور و کریمه حمله کردند، از واحدهای دفاعی غیرنظامیان استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل