مساجد به جای زرق و برق به جاذبه معنوی نیاز دارند


مساجد به جای زرق و برق به جاذبه معنوی نیاز دارند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه مساجد به جای زرق و برق به جاذبه معنوی نیاز دارند،گفت: عمران و آبادانی مسجد به زرق و برق دنیوی نیست بلکه جاذبه معنوی آن مهم است، آن چیزی که مسجد را توام با جاذبه معنوی می‌کند نیز یاد و ذکر خداوند است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه با حضور در مسجد حضرت جوادالائمه (ع) اظهار داشت: دامنه عبودیت بسیار وسیع است و خداوند می‌فرماید که من شما را جز برای عبادت نیافریدم؛ به این معنی که همه افراد در هر کسب و کاری باید به یاد خداوند باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: به عنوان مثال کشاورزی که با وضو و با معرفت الهی اقدام به کشت و کار می‌کند، در واقع در حال عبادت خداوند بوده و این مهم با همه مشاغل توام است.

آیت الله عابدینی بیان کرد: وقتی که ما عبادت کردیم نیز خداوند به جای مال به ما رزق عطا می‌کند و در بسیاری از مواقع مال، وبال گردن انسان می‌شود و برای انسان ایجاد زحمت کرده و آرامش انسان را سلب می‌کند.

وی با بیان اینکه در آیات و روایات آمده که خداوند به آن چیزی که وسعت می‌دهد رزق است،تصریح کرد: خداوند می فرماید من شما را برای عبادت آفریدم و در قبال تامین رزق و روزی مومنین هم می‌فرماید که ما أُرِیدُ مِنْهُمْ مِنْ رِزْقٍ وَ ما أُرِیدُ أَنْ یُطْعِمُونِ یعنی مومنین نباید غصه رزق را بخورند چراکه همه امور در دست خداوند است.

امام جمعه قزوین گفت: آنچه که امیرالمومنین(ع) داشت، رزق بود و آنچه که معاویه داشت مال بود، اکنون هم کسانی که مال‌اندوزی می‌کنند به قارون تشبیه می‌شوند و آنچه که حضرت موسی(ع) داشت، رزق و برکت بود و هنوز هم ادامه دارد اما آنچه که نمرود داشت، مال دنیوی بود که از بین رفت.

وی اضافه کرد: مسجد باید آباد باشد به طوری که خداوند در سوره توبه می‌فرماید که کسانی که ایمان واقعی به خدا و آخرت داشته باشند، می‌توانند مساجد را آباد کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی