نشر و گسترش فرهنگ فاطمی اولویت کار در عرصه بانوان است


نشر و گسترش فرهنگ فاطمی اولویت کار در عرصه بانوان است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: نشر و گسترش فرهنگ فاطمی اولویت اول کار در عرصه زنان و خانواده است چرا که با نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در دیدار مدیرکل امور بانوان و خانواده و جمعی از بانوان استانداری قزوین با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار داشت: امروز نیاز داریم جایگاه، رسالت و شخصیت حضرت زهرا (س) را بازخوانی کنیم و نسبت خودمان با آن حضرت را دوباره مطالعه کنیم.

وی اظهار داشت: باید بازخوانی سیره و روش حضرت زهرا (س) یعنی رسالت زن در عصر مقاومت اسلامی و شرایطی که امروز در دنیا خصوصا در جهان اسلام شاهد آن هستیم و توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، رهبری و مدیریت می‌شود، را دنبال کنیم و شما به عنوان جامعه زنان ببینید چه رسالتی در تعامل با حضرت فاطمه زهرا (س) بر عهده دارید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین مطالعه گفتمان و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) راجع به مساله زنان و خانواده را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نکته‌ای که درباره مطالعه مطالبات امامین انقلاب که در حال انجامش هستید وجود دارد این است که باید ریشه‌ فرمایشات امامین انقلاب در قرآن کریم و متون دینی را پیدا کنید که این موضوع به کار شما استحکام می بخشد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: قرآن‌ محوری است که رسول خدا (ص)، ائمه هدی (ع) و امامین انقلاب اسلامی به آن تاکید فراوان دارند و در روایات داریم که قرآن کریم را امام و پیشوای خود قرار دهید و می باید به صورت کاربردی و اجرایی در زندگی ما موثر باشد و تنها جنبه‌ی تشریفاتی نداشته باشد.

آیت الله عابدینی قرآن کریم را نسخه شفا بخش مشکلات کشور دانست و تاکید کرد: در روایت داریم اگر کسی قرآن کریم را امام قرار دهد، قرآن تا بهشت او را رهبری می‌کند و هرکه کار خودش را انجام دهد و به خواندن قرآن تظاهر کند، قرآن او را به سمت جهنم می‌راند.

وی با اشاره به آیه پنج سوره نساء افزود: در فتنه‌های اقتصادی، «وَلَا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ» کلید حل مشکل ماست؛ چراکه خداوند می فرماید مالتان را به دست بی خردان نسپارید، در آیه ۱۰۳ سوره بقره «وَمَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ» سفیه را به ما معرفی می‌کند که به قرآن، قیامت و دستورات دینی اعتنا ندارد و اگر ما مالمان را به دست سفیهان بسپاریم، قوام و استحکام جامعه از بین می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط