دهه فجر فرصتی برای جهاد تبیینی دستاوردهای انقلاب اسلامی است


دهه فجر فرصتی برای جهاد تبیینی دستاوردهای انقلاب اسلامی است

گرگان-ایرنا- رییس مرکز بزرگ اسلامی و دفتر رسیدگی به امور اهل سنت شمال کشور گفت: ایام الله دهه فجر فرصت ویژه ای برای جهاد تبیین و روایتگری دستاوردهای انقلاب اسلامی در مبارزه با جنگ سرد استکبار و استثمار دشمنان است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم روز سه شنبه در نشست تخصصی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: دغدغه های امام خمینی (ره) قبل از انقلاب اسلامی فقط پیرامون شیعه نبوده بلکه به دنبال انقلاب جهانی و رفع مشکلات تمام بشر بوده است و پس از پیروزی انقلاب هم به دنبال ترویج و نشر نگاه برادری و اتحاد شیعه و سنی بودند.

مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران با هوشیاری و رهبری امام خمینی (ره) و حضور مردم آگاه شکل گرفت و وحدت همه ارکان جامعه مذهبی و قومی در کنار هم مسیر درست بقا و دوام می دهد.

در زمان حاضر جبهه دشمنان با حمایت های مالی جدی از فعالیت های رسانه ای و شبکه های مجازی شیعه و سنی به دنبال شکاف مذهبی و تجزیه طلبی هستند و باید برای مقابله با آن ها فضای مجازی ولنگار را درست مدیریت کنیم و بی شک قرار گاه رسانه ای خبرنگاران گوشه ای از ذهن ها را مرز و امنیت می دهد.

وی تصریح کرد: بی شک با وجود هزاران ایثارگر وحدت کشور واقعی و حقیقی بوده که در مدیریت بحران هابه خوبی شاهدش هستیم و امروز در جنگ روایت ها جهاد تبیین نقش کلیدی دارد.
وی گفت: اردوی همیاران وحدت دانش آموزی اهل سنت، نشست دانشجویی در دانشگاه های گنبدکاووس، نشست بانوان و علمای سنی و شیعی، گفتمان سازی اهل سنت، برگزاری ۱۰ نشست در مدارس آقایان و ۲ نشست در مدارس بانوان، یادواره شهدای روحانی شمال کشور در ساری، تجلیل از خانواده شهدا، جشن ویژه اقشار، دیدار ائمه جمعه با آیت الله مفیدی، کتابخوانی، غبارروبی مزار گلزار شهدای آق قلا، همایش بانوان در غرب استان، توانمندسازی بصیرتی و نشست نخبگانی دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله برنامه های هفته ایام الله دهه فجر است.

حجت‌الاسلام دیلم بیان کرد: اهل سنت استان گلستان بیشتر از قوم نجیب ترکمن، بلوچ و قزاق ها بوده که حنفی مذهب هستند و تنها یک مسجد در گنبدکاووس مذهب شافعی دارند.
به گزارش ایرنا، استان گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در بین استانهای شمالی ایران از تنوع قومی، مذهبی و نژادی بالایی برخوردار است.

دهه فجر فرصتی برای جهاد تبیینی دستاوردهای انقلاب اسلامی است

بانوان در انقلاب اسلامی نقش ویژه داشتند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در این نشست گفت: بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش ویژه و بی بدیلی داشتند.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین افزود:حرکت فاطمی حضرت امام خمینی (ره) احیاگر ولایت، امامت و اسلام ناب با عنایت ائمه و حضور همه جانبه مردم پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد.
وی تصریح کرد: توحید، عدالت، استقلال، کرامت، عزت، استکبار ستیزی، معنویت و عقلانیت ارکان اساسی، فطری و انسانی در احیاگری هویت بشری انقلاب اسلامی بوده و بی شک اسلام دین جهانی برای تجلی کرامت انسانی، توحید و عدالت برای همه انسان هاست.
وی اظهارداشت: برای تحقق شعارهای توحید، عدالت و کرامت باید مثلث سه بعدی عقلانیت، معنویت و حماسه را مانند هشت سال دفاع مقدس داشته باشیم.
حجت الاسلام گرزین اضافه کرد: سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی قرائت صحیح از اسلام ناب، آرمان ها و افق هایش است که با سند عالی و جامع پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را به ارمغان می آورد.

وی افزود: سرعت رشد، پیشرفت، عدالت، رفاه عمومی و امیدآفرینی در کشور قابل مقایسه با انقلاب های دنیا نیست و امروز با وجود آوار ترور و تحریم در علوم هایتک جز کشورهای برتر دنیا بوده و در آستانه جهش هزار میلیارد دلاری در فضای امیدوار کننده ای هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در دهه مبارک فجر با عنوان ۱۰ شب و ۱۰ مسجد اعزام مبلغ راوی انقلاب و مبانی قرآنی، همایش و نشست هایی برای امیدآفرینی و جهاد تبیینی، محافل انس با قرآن در منازل شهدا، محفل قرآنی دانش آموزی، بیان معارف با کاروان های قرآنی، مسابقات فرهنگی، برپایی نمایشگاه با کمک انجمن های اسلامی، تولید محتواهای مناسب رسانه و فضای مجازی و ویژه برنامه هایی در۲۰ نقطه آسیب پذیر محلات استان جشن ملی پیروزی انقلاب را در ۱۴۰۰ برگزار خواهیم کرد.

دهه فجر فرصتی برای جهاد تبیینی دستاوردهای انقلاب اسلامی است

سیاست مساجد در دهه فجر تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گلستان هم در این نشست بیان کرد: تبیین مساله اساسی و حیاتی بوده و ریشه قرآنی داشته و رسالت انبیاست که خاستگاه اساسی آن مساجد است و سیاست مساجد گلستان در دهه فجر تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است.
مهدی بیکی افزود: استان گلستان با ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد و ۸۱۸ کانون فرهنگی و هنری بیش از 2 هزار و ۶۸۵ برنامه برای ایام دهه مبارک فجر برنامه ریزی شده که پاسداشت و نگهداری از انقلاب اسلامی راس هرم برنامه ها در 10 مسجد بوده که از طریق شبکه های مجازی هم پوشش داده می شود.

وی اظهار داشت: تبیین انقلاب اسلامی با رویکرد گام دوم برای پیوند فکری بین نسل های بعد انقلاب، نشر کلیپ های مقایسه ای قبل و بعد انقلاب، امید آفرینی و نشاط، تجلیل از خانواده شهدا در محلات، محفل انس با قرآن و تلاوت قرآن، نشست های بصیرتی، برپایی ایستگاه های صلواتی، مسابقات ورزشی، مهمانی لاله ها در گلزار شهدا، پخش سرودهای انقلابی، دیدار با خانواده شهدای ۲۰ بهمن ۱۳۵۷، توزیع کمک های مومنانه، برگزاری نشست راوی انقلاب، تجلیل از خادمان مسجد و قاریان منتخب، جشنواره غذاهای سنتی، اردوی فرهنگی و هنری، شب شعر انقلاب، برپایی میز خدمت ستاد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در مصلی ها، تجلیل از ورزشکاران والیبال نشسته، تجلیل از فرهیختگان، تریبون آزاد، جشنواره ملی شعر و داستانک با موضوع نماز و مهدویت، مسابقه کتابخوانی چلچراغ نماز و خانواده، ۶۰ گفتمان و نشست ویژه خانواده ها، جلسات روایتگری از خاطرات مردم در روزهای انقلاب و دیدار با پیشکسوتان انقلابی از جمله برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دهه فجر می باشد.

دهه فجر فرصتی برای جهاد تبیینی دستاوردهای انقلاب اسلامی است

اصحاب رسانه ایثارگرانی در بحران ها هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان هم در این نشست بیان کرد: اصحاب رسانه ایثارگرانی هستند که در زمان های بحرانی متوجه حضور ویژه آن ها می شویم.

اسرافیل وزیری افزود: دشمنان انقلاب اسلامی فکر نمی کردند دهه اول انقلاب را پشت سر بگذاریم ولی امروز دهه چهارم را هم پشت سر گذاشتیم.
وی خاطر نشان کرد: نواختن زنگ انقلاب در مدارس، دیدار از خانواده های معزز شهدا، اجرای طرح سلامت مادران شهید، همایش تجلیل از دانش آموزان برتر در مدارس شاهد ، همایش ۲۵ شهید دانشجو شهید در سالن کنفرانس دانشجویان فرهنگیان، برگزاری مسابقات ورزشی و رالی صحرا، برگزاری اردوهای ورزشی در مکان های ورزشی، برگزاری مسابقات کتابخوانی از زندگی نامه شهدای انقلاب، ارسال پیامک وصایای شهدا، عیادت از جامعه ایثارگری، روایتگری ایثارگران از جمله برنامه ریزی های دهه فجر است.

وزیری بیان کرد: ساماندهی ۵۰ گلزار شهدا تعداد به اعتبار ۲ میلیاردی نیاز دارد تا در سال ۱۴۰۱ ساماندهی شود.

دهه فجر فرصتی برای جهاد تبیینی دستاوردهای انقلاب اسلامی است

خدمات انقلاب اسلامی یه نسل جوان معرفی شود

فرماندار علی اباد کتول در این آیین گفت: مهمترین رسالتی که امروز نیاز است خدمات انقلاب اسلامی را به نسل جوان معرفی کنیم.
ابراهیم احمدی افزود: در حوزه فرهنگی گفتمان امیدآفرینی در موضوع جوانان ایجاد شود تا خدمات انقلاب در زمینه های مختلف را به سمع و نظر نسل جدید رسانده شود.
وی اظهار داشت: جشنواره رفیقانه برای دختران ۱۳ تا ۱۸ ساله و جشن وحدت در مناطق اهل تسنن از برنامه های شاخص فرهنگی شهرستان علی آباد کتول است.
وی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی و عمرانی هم در دهه فجر بیش از ۹۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد تومان کلنگ زنی، افتتاح می شوند که در ۱۴ پروژه تولیدی برای ۱۴۰ نفر اشتغالزایی شده است.
احمدی بیان کرد: افتتاح ساختمان توانمندسازی بانوان، عملیات اجرایی و زیرسازی آسفالت جاده دانشگاه آزاد، تعریض برخی جاده های منتهی به روستا، پروژه سردخانه و بسته بندی میوه، افتتاح کارخانه ارغوان خوراک دام از عمده پروژه های ایام الله دهه فجر است.

دهه فجر فرصتی برای جهاد تبیینی دستاوردهای انقلاب اسلامی است

تبیین دستاوردهای انقلاب محور برنامه های شهرستان آق قلا

عبدالغفور غراوی فرماندار شهرستان آق قلا هم در این گردهمایی گفت: با توجه به جمعیت ۱۴۳ هزار نفری این شهرستان که حدود ۷۰ درصد ساکن روستاها هستند سعی بر اجرای برنامه های دهه فجر با محوریت روستا داشته ایم و ۴۳ برنامه شاخص در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب و آشنایی با رویکرد تبیین برگزار خواهد شد.

وی اظهارداشت: اولویت برنامه های دهه فجر مسجد محوری در راستای تعالیم اسلامی در اماکن مذهبی است و در کنار آنها طرح و پروژه های عمرانی کلنگ زنی و افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن پیروزی و دستاوردهای انقلاب، مسابقات لیگ دسته دوم لیگ جام فجر، حضور مبلغان و تبیین دستاوردها و تمدن نوین اسلامی در مساجد، مسابقات قرآنی، محفل انس، بحث آزاد با پاسخگویی به چالش های دینی، یادواره شهدای لاله های روشن، تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگر به همراه کاشت ۳۵۷ نهال در۴۳ مدرسه در جهت افزایش سطح سبز و ترویج ایثار، رونمایی از المان شهدا انباررالوم، میزخدمت وشمگیر، شرکت در نماز جمعه شهر انبار الوم، تبیین دستاوردهای انقلاب در بین مردم، جشنواره بازی های بومی محلی در روستاها و شهرها، فرهنگ سازی کارگاه های اموزش آسیب شناسی و تربیت فرزند، نمایشگاه توانمندسازی های هنری نقاشی، نشست با فعالین سیاسی دستاوردهای انقلاب، افتتاح کارخانه جوجه کشی انبار الوم و وشمگیر در مزرعه نمونه، افتتاح ایستگاه اقلیم شناسی آق قلا، اجرای روکش محورهای روستایی، افتتاح طرح های هادی در روستا از جمله برنامه های دهه فجر شهرستان آق قلا است.

غراوی گفت: امیدسازی و امیدآفرینی در مناسبت های مختلف از جمله دهه فجر با محور مساجد اهل تشیع و تسنن در راستای وحدت آفرینی، میز خدمت، گفتمان دینی و تمام برنامه های ایام الله دهه فجر با رویکرد سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و مطالبات مقام معظم رهبری پیرو جوانگرایی و مطالبات جوانان برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی