استاندار فارس: در حوزه مواد مخدر پیشگیری در اولویت قرار گیرد


استاندار فارس: در حوزه مواد مخدر پیشگیری در اولویت قرار گیرد

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر هرکاری که بتوان به عنوان پیشگیری انجام داد به مراتب ارزشمندتر، اثرگذارتر و کم هزینه تر از حوزه مقابله و درمان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه سه‌شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: بر همین اساس انتظار داریم که در استان به بحث پیشگیری توجه ویژه شود که این نیز نیاز به اعتبار دارد.
وی ادامه داد: اگر قرار است آموزش و پرورش، دانشگاه ها، کانون پرورش فکری و سایر مجموعه ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد اقداماتی انجام دهند همه نیاز به بودجه دارند.
او گفت: بنابراین باید با تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز برای تقویت حوزه پیشگیری به سمتی حرکت کنیم که دیگر نیاز به راه‌اندازی اردوگاه‌های متعدد ترک اعتیاد با هزینه‌های بالا نباشد.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم توجه به بحث ورزش در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: به رقم تاثیرگذاری ورزش اما وزارت ورزش و جوانان ما یکی از فقیرترین وزارتخانه ها است در حالی که می‌تواند در عرصه پیشگیری اقدامات بسیار ارزشمندی را با هزینه‌ای بسیار کم و تاثیر فراوان انجام دهد.
ایمانیه افزود: انتظار است که در سطح ملی به بحث تقویت وزرش و جوانان توجه ویژه شود و افزایش بودجه این وزارتخانه برای فعالیت در زمینه مقابله با مواد مخدر در بودجه ۱۴۰۱ دنبال شود.
وی گفت: یکی از مباحث مهم که باید مد نظر قرار گیرد بحث حمایت از معتادان پس از درمان و ترک اعتیاد و اشتغال آنها است که می توان از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و وام های کارآفرینی و همچنین حمایت صندوق کارآفرینی امید و بنیاد کارآفرینی و مشارکت جدی تر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه اقدام کرد.
یک سوم معتادان متجاهر فارس مربوط به دیگر استان‌ها هستند

استاندار فارس با بیان اینکه یک سوم معتادان متجاهر فارس مربوط به دیگر استان‌ها است گفت: یک سوم معتادان شهر شیراز نیز مربوط به دیگر شهرستان‌های استان است.
ایمانیه افزود: معتادان متجاهر دیگر شهرستان‌های استان که در شیراز هستند را به چند نقطه در استان منتقل خواهیم کرد و در بحث انتقال معتادان دیگر استان‌ها هم انتظار داریم که ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک کند تا اداره کل بهزیستی استان با ادارات کل بهزیستی استان‌هایی که بیشترین تعداد معتادان استان فارس مربوط به آنجاست تفاهم نامه هایی برای انتقال و رد و بدل کردن این معتادان به امضا برساند.
استاندار فارس، با اشاره به پیشتازی خیرین این استان در عرصه های مختلف به ویژه عرصه سلامت افزود: قطعا در حوزه مقابله با اعتیاد نیز که از عرصه‌های مرتبط با سلامت است شاهد همکاری جدی خیرین استان خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022