امکانات زیرساختی مرزبانی ها مناسب نیست


امکانات زیرساختی مرزبانی ها مناسب نیست

سنندج- ایرنا- معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: مرزبانی های کشور از امکانات زیرساختی و آزمایشگاهی مناسب برخودار نیستند و امکانات مرزها به لحاظ زیستی قابل قبول نیست.

علی محمد لطیفی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بازارچه سیرانبند بانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شهرهای مرزی آزمایشگاه مولکولی به عنوان پشتوانه پایانه مرزی باید وجود داشته باشد اما در برخی شهرها نمونه ها را برای آزمایش به شهرهای دیگر انتقال می دهند و بعد از ۴۸ ساعت جواب آن آماده می شود که این وضعیت قابل قبول نیست.

او با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل نقش نظارتی و راهبردی دارد اضافه کرد: امکانات زیرساختی به عنوان پشتیبان اول و دوم در مرزبانی ها ایجاد نشده است بنابراین ضروری است الزامات مرزبانی ها به جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد مرزبانی زیستی مناسب باید زیرساخت ها فراهم شود گفت: در حداقل امکانی که در مرزها وجود دارد تلاش های بسیار خوبی انجام می شود.

وی ادامه داد: در سطح کلان باید به گونه ای عمل کنیم که به یک مرزبانی استاندارد برسیم والزامات و نیازمندهای یک مرزبانی زیستی فراهم شود.

وی با اشاره به احتمال وقوع پیک ششم کرونا گفت: بهترین راهکار برای پیشگیری از شیوع پیک ششم کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسیناسیون است و مردم نقش محوری در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارند.

لطیفی اضافه کرد: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند شیوع کرونا کاهش می یابد شیوع هر پیک ویروس کرونا برای کشور هزینه های زیادی دارد و اگر در این زمینه فرهنگ سازی شود ویروس کرونا مهار می شود.

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور و هیات همراه روز سه شنبه از مرز سیرانبند بانه، پایگاه سلامت شهری و روستایی بوئین و بیمارستان رازی شهرستان بانه بازدید کردند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟