وزیر کشور از گردنه صلوات‌آباد سنندج بازدید کرد


وزیر کشور از گردنه صلوات‌آباد سنندج بازدید کرد

سنندج- ایرنا- وزیر کشور به منظور بررسی مشکلات تردد و امکانات موجود از گردنه صلوات‌آباد سنندج در مسیر دهگلان - سنندج بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی عصر روز سه‌شنبه از گردنه صلوات‌آباد سنندج بازدید کرد و از نزدیک در جریان اجرای عملیات چهارخطه کرده این گردنه سخت‌گذر و پرتردد استان کردستان قرار گرفت.

وزیر کشور به همراه استاندار کردستان و جمعی از مسوولان استان در ادامه بازدید خود از این گردنه از راهدارخانه گردنه صلوات‌آباد و پایگاه جمعیت هلال احمر مستقر در این گردنه نیز بازدید کرد و امکانات موجود در مواقع بحران برای امدادرسانی و اسکان مسافران را بررسی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ددر حاشیه این بازدید گفت: نیروهای این جمعیت، در بارش برف اخیر، ۹ هزار خدمات رهاسازی خودرو، جابجایی و انتقال مسافران گرفتار در برف به مراکز درمانی انجام دادند.

وزیر کشور از گردنه صلوات‌آباد سنندج بازدید کرد

پیام جلالی اظهار داشت: در جریان بارش های اخیر و بارش سنگین برف، چهار هزار نفر گرفتار در برف در پایگاه‌های امداد و نجات استان اسکان داده شدند.

وی با اشاره گرفتاری ۱۱ کوهنورد در کوه‌های بخش کلاترزان گرفتار کرده بودند و نجات آنان در ۶ عملیات، افزود: طی بارش های اخیر، ۱۵ نفر تیم امداد کوهستان توسط واکنش سریع که بسته به نوع عملیات فعالیت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآو شد: ۱۱ پایگاه جاده ای، یک تیم واکنش سریع و یک امداد هوایی و ۱۵ موقت که در حال حاضر ۲۷ پایگاه داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان هم اظهار داشت: ۲۰ درصد ماشین آلات در بارشهای اخیر آسیب دید و میانگین عمر ماشین آلات ۲۵ سال است که نیاز به بهسازی و نوسازی دارد، ضمن اینکه در بارش های اخیر ۸۶ هزار کیلومتر باند برفروبی انجام شد.

به گفته مسوولان اداره کل راه و شهرسازی کردستان پروژه چهارخطه گردنه صلوات آباد سنندج بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن به ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

طرح احداث پروژه چهارخطه گردنه صلوات آباد در سه قطعه تعریف شده که قطعه اول آن به طول ۹.۲ کیلومتر، قطعه دوم آن به طول ۵.۴ کیلومتر و قطعه سوم آن نیز ۶.۲ کیلومتر است که در مجموع ۲۱ کیلومتر طول دارد.

از مجموع ۲۱ کیلومتر این مسیر که تاکنون برای آن ۷۳۰ میلیارد ریال هزینه شده، ۱۲ کیلومتر از پروژه به بهره‌رداری رسیده، چهار کیلومتر آماده آسفالت و پنج کیلومتر از مسیر باقیمانده است.

وزیر کشور عصر روز سه‌شنبه در سفری از پیش اعلام نشده و با هدف بررسی راههای ارتباطی و آخرین وضعیت روستاهای در محاصره برف این استان پس از بارش‌های اخیر، وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

بازدید از گردنه صلوات‌آباد سنندج، شرکت در جلسه مدیریت بحران استان کردستان با موضوع بررسی آخرین وضعیت روستاهای در محاصره برف و چگونگی امدادرسانی به این مناطق از جمله برنامه‌های وزیر کشور در سفر به کردستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند