ترویج گفتمان امر به معروف و نهی از منکر توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند


ترویج گفتمان امر به معروف و نهی از منکر توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

اراک - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: ترویج گفتمان امر به معروف و نهی از منکر جامعه را در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی دشمنان بیمه می‌کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، حجت‌الاسلام مصطفی فرخی در چهارمین همایش مدافعان ارزش‌ها در مسجد امام جواد (ع) شهرک رضوی اراک، افزود: امر به معروف مصداق جاری شدن تمام خوبی‌ها در جامعه و نهی از منکر یعنی حذف بدی‌ها و با منطقی ترین روش‌ها که باید این ۲ فریضه را احیا کنیم.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مدیریت شهری تبیین فرهنگ شهرنشینی، شهروندی و حمایت از گروه‌های مردمی با انگیزه و دغدغه‌مند در حل مشکلات ازدواج، اشتغال و بسترسازی برای مقابله با اعتیاد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: می‌توان فضای منکرات را با همراهی شهروندان و فرهنگ سازی از بین برد.

وی ادامه داد: یکی دیگر ا ز وظایف شهرداری‌ها اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، عفاف و حجاب و فضاسازی شهری با نگاه امیدوارانه و هویت بخش است.

شهردار اراک نیز در این نشست گفت: شهرداری برای احیای ۲ فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌های مهمی دارد که باید با همکاری تمامی دستگاه‌های زیر مجموعه خود در جامعه عملیاتی شود.

علیرضا کریمی افزود: در صورت احیای این ۲ فریضه الهی و نهادینه کردن فرهنگ والای اسلام ناب محمدی(ص) و اهل بیت(ع) می‌توان آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را کنترل کرد.

وی ادامه داد: مطالبه‌گری حق مردم از نهادهای اجرایی و خدماتی از جمله شهرداری است و ما هم همه تلاش خود را در جهت تحقق مطالبات به حق مردم به‌کار می‌گیریم.

شهردار اراک اظهار داشت: برای ایجاد فضای نشاط و ورزش برای جوانان در مناطق مختلف شهر باید زمین‌های موجود مورد بررسی قرار گرفته تا بتوان از آنها برای ایجاد فضاهای ورزشی استفاده شود.

کریمی بیان کرد: با ورود صنایع آلاینده، آلودگی هم وارد شهر شد که در گذشته میزان آلودگی ارزیابی نمی شد ولی امروزه مسئول ارزیابی، محیط زیست است و مسئول جلوگیری از صنایع آلاینده دادستانی است.

شهردار اراک گفت: در خصوص مشکلات خدمات رسانی اتوبوسرانی، مطلقاً حق با شهروندان است و ما ۲۰۰ اتوبوس جدید نیاز داریم تا زمان انتظار مردم برای تردد کمتر و ناوگان نوسازی شود.
کریمی توضیح داد:

کریمی درباره استخدام ها در شهرداری گفت: ۴۰۰ نفر در دوره گذشته بدون اطلاع رسانی و بدون اینکه مردم مطلع شوند در شهرداری ثبت نام کردند که از بین این‌ها با پارتی بازی ۳۰ نفر را جذب کردند که من جلوی جذب۳۷۰ نفر دیگر را گرفتم.
وی، درباره پروژه‌های نیمه تمام از جمله پل سنجان گفت: این طرح هیچ ارتباطی به مجموعه مدیریت شهری ندارد و مربوط به حوزه اداره راه است که هنوز تمام نکرده است.

ترویج گفتمان امر به معروف و نهی از منکر توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

شهردار اراک درباره توسعه فضای سبز گفت: این یکی از سیاست‌های شهرداری است که در این زمینه شهرداری می خواهد ۳۵۰ میلیارد هزینه کند و برخی فضاها از جمله زمین‌های دره گردو و پارک شهید باهنر برای توسعه دارای مشکلاتی هستند.

وی اضافه کرد: اراک در ۱۰ ماه گذشته، ۱۴۵ روز آلوده را پشت سر گذاشت که شش ماه اول سال به علت خشکسالی کویر میقان بود و یکی دیگر از عوامل آلودگی نیروگاه است که به دلیل کمبود سهمیه گاز طبیعی، در فصل سرد مازوت می‌سوزاند.

اراک مرکز استان مرکزی است و بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا