خط تولید ماشین‌سازی اراک سال آینده در سه کشور دنیا راه‌اندازی می‌شود


خط تولید ماشین‌سازی اراک سال آینده در سه کشور دنیا راه‌اندازی می‌شود

اراک - ایرنا - مدیر عامل شرکت ماشین‌سازی اراک گفت: خط تولید این واحد مادر تخصصی سال آینده در سه کشور همسایه ایران راه‌اندازی می‌شود.

جعفر صفری عصر سه‌شنبه در آئین رونمایی از کتاب ماشین‌سازی اراک، زمینه توسعه صنعتی ایران در محل این شرکت، افزود: رایزنی‌ها برای راه‌اندازی خط تولید این واحد مادر تخصصی در عراق، سوریه، ازبکستان، قرقیزستان و ارمنستان انجام شده و به احتمال زیاد تا سال آینده در سه کشور از کشورهای مذکور راه‌اندازی و یا محصولات شرکت به آنها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه برون گرایی و صادرات از اولویت‌های شرکت ماشین‌سازی اراک است، ادامه داد: شرایط امروز این واحد مادر تخصصی با پنج سال پیش به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و با جرأت می‌توان گفت ماشین سازی ظرفیت صادرات و حضور در بازارهای مختلف را دارد.

مدیر عامل شرکت ماشین‌سازی اراک اظهار داشت: سود خالص این شرکت در پنج سال گذشته ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و در سال جاری به یک‌هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال رسید که بسیار کم سابقه است.

صفری بیان کرد: ماشین‌سازی اراک در گذشته نقش خود را به خوبی در صنعت استان مرکزی و کشور ایفا کرده و با راه‌اندازی واحدهای تولیدی بسیار، گام بلندی در جهت توسعه صنعتی کشور برداشته و باید در آینده نیز با تکنولوژی و فناوری کم نظیر خود در توسعه و آبادانی کشور سهیم باشد.

وی صنعت را محور توسعه عنوان کرد و گفت: هیچ کشوری نیست که بدون توجه به صنعت مسیر توسعه را پیموده باشد بنابراین برای توسعه یافتگی ناگزیر به حمایت از صنعت هستیم و شرکت ماشین سازی این ظرفیت را دارد که برنامه‌های توسعه محور استان را تحقق ببخشد.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک ادامه داد: تمرکز بر افزایش کمی و کیفی محصولات شرکت ماشین‌سازی از جمله در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تاسیسات حرارتی و دیگ‌های بخار، ریخته‌گری آلیاژی و آهنگری، پل وسازه‌های فلزی، صنایع معدنی و شیرآلات راهبرد این واحد مادر تخصصی در سال جاری است.

صفری گفت: حذف محصولات کم‌بازده، تلاش برای افزایش سهم بازار، افزایش محصولات جدید با ارزش افزوده بالا به سبد تولیدات، ورود به طرح‌های بزرگ از جمله طراحی و تولید تجهیزات فرآیندی پتروشیمی (متانول) از دیگر برنامه‌های ماشین سازی اراک در سال جاری است که بخش قابل توجهی از آن تا کنون محقق شده است.

خط تولید ماشین‌سازی اراک سال آینده در سه کشور دنیا راه‌اندازی می‌شود

ماشین سازی اراک با تولید بیش از ۷۰ نوع محصول متنوع در حوزه‌های صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، صنایع معدنی و فولاد، تاسیسات حرارتی و دیگ‌های بخار، ریخته‌گری آلیاژی و آهنگری، نیروگاه‌ها و انرژی‌های تجدید پذیر، پل، سازه‌های فلزی و تاسیسات بندری فعالیت می‌کند.

ماشین سازی اراک به‌ منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده‌کردن نیازهای صنعتی کشور، در سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی، صنعتی در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه‌های فلزی، بویلرهای حرارتی، گلوله‌های سنگین فلزی، انواع پل، دکل‌ها و تولید شیرهای تخصصی فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط