استاندار سمنان: هویت‌بخشی و مشارکت اجتماعی زنان از دستاوردهای انقلاب است


استاندار سمنان: هویت‌بخشی و مشارکت اجتماعی زنان از دستاوردهای انقلاب است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: کمک به هویت‌بخشی به نقش زنان و افزایش مشارکت اجتماعی آنان بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ١٣5٧ است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی عصر سه‌شنبه در آیین گرامیداشت هفته زن و تجلیل ازمقام مادر و قدرشناسی از بانوان شاغل و بازنشسته استانداری سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری گفت: در کنار تمامی دستاوردهای انقلاب اسلامی، از جمله امنیت، ولایت، پشتیبانی مردم و موفقیت ها در حوزه های سیاسی، نظامی، پزشکی، هوافضا و سایر موارد، هویت بخشی به نقش زنان از دیگر دستاوردهای مهم و قابل توجه است.

استاندار سمنان بیان کرد: افزایش مشارکت های اجتماعی زنان در جامعه، امری است که از برکات انقلاب اسلامی است و امروز شاهدیم در راستای تحقق این مهم، تعداد سازمانهای مردم‌نهاد فعال در حوزه بانوان و درصد تصدی پست های مدیریتی کشور توسط بانوان افزایش یافته است.

وی با اشاره به نقش آفرینی بانوان و مادران در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، تاکید کرد: این رویکرد از دیگر مولفه های تحقق هویت بخشی به نقش زنان در جمهوری اسلامی است.

وی ابراز داشت: نقش مادر در نهاد خانواده و جامعه بسیار تعیین کننده است و باید هر روز ما روز تجلیل از مقام مادر باشد.

هاشمی گفت که توسعه مشاغل خانگی در کنار نقش مادری و تولید ثروت برای نهاد خانواده توسط زنان و مادران، امری بسیار ارزشمند و از برکات نظام‌ جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

به گفته وی، ارتقاء حقوق و کرامت زنان از دیگر دستاورد های مهمی بود که توسط انقلاب اسلامی محقق شد

هاشمی افزود: شهید، جانباز و آزادگان بانو در جامعه اسلامی داریم که این ‌نشانه نقش آفرینی زنان در پیروزی انقلاب و عرصه های مختلف نظام‌ جمهوری اسلامی است.

استاندار سمنان تاکید کرد که از ظرفیت‌ها، فرصت ها و توانمندی های بانوان توانمند، متخصص و باتجربه مجموعه استان در بحث انتصابات استفاده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟