پیام‌ رمزآلود سخنگوی ارتش یمن


 پیام‌ رمزآلود سخنگوی ارتش یمن

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه امروز (سه‌شنبه)، بار دیگر درباره خطر سرمایه‌گذاری در امارات هشدار داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه امروز (سه‌شنبه)، بار دیگر درباره خطر سرمایه‌گذاری در امارات هشدار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر با استفاده از هشتگ «اکسبو» در اشاره به نمایشگاه اکسپو دبی، نوشت: «با ما شاید ببازی... توصیه می‌کنیم مقصد را تغییر دهید».

همزمان با این بیانیه، پایگاه خبری مرکز اطلاع‌رسانی انصارالله یمن به نقل از «نصرالدین عامر» معاون وزارت اطلاع‌رسانی یمن نوشت: «به نظر می‌رسد که دبی زیباتر باشد... آیا نیروهای ما در نمایشگاه (اشاره به اکسپو دبی) شرکت خواهند کرد؟ به خصوص آنکه چیزهای خوبی برای نمایش گذاشتن هم دارند».

یحیی سریع پیش از این نیز در پیامی به سرمایه‌گذاران خارجی در امارات هشدار داده بود. او پیش از عملیات اخیر علیه ابوظبی گفته بود: «پس از فجایع امروزی که نیروی هوایی ائتلاف سعودی-آمریکایی-اماراتی در حق ملت عزیزمان مرتکب شد، ما به شرکت‌های خارجی در کشور کوچک امارات توصیه می‌کنیم که این کشور را ترک کنند».

 پیام‌ رمزآلود سخنگوی ارتش یمن

سریع در ادامه بیانیه یادشده هشدار داده بود: « تا زمانی که حکام امارات به تجاوز علیه ما ادامه می‌دهند، این یعنی شرکت‌های بیگانه در کشور کوچک ناامنی سرمایه‌گذاری کرده‌اند».

ارتش یمن هفته گذشته در عملیاتی موفق تحت عنوان «اعصار الیمن ۱» (طوفان یمن ۱) پالایشگاه نفت منطقه «المصفح» و فرودگاه ابوظبی را با موشک‌های بالستیک و پهپاد هدف قرار داد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه هفته جاری از مرحله دوم این عملیات در عمق خاک عربستان سعودی و امارات با عنوان « اعصار الیمن ۲» خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور توانسته‌اند پایگاه هوایی «الظفره» و اهداف حساس دیگری را در ابوظبی با تعداد زیادی موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف قرار دهند.

سریع اضافه کرد که ارتش یمن اهداف حیاتی و مهم دیگری در دبی را با پهپاد «صماد ۳» و چند پایگاه‌های نظامی در عمق خاک عربستان سعودی در منطقه «شروره» و مناطق دیگر را با پهپادهای «صماد ۱» و «قاصف 2k» در هم کوبیده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین خبر داد که مراکز حساس و حیاتی در «جازان» و «عسیر» در جنوب عربستان سعودی با تعداد زیادی موشک‌های بالستیک هدف گرفته شده و موشک‌ها دقیقا با اهداف برخورد داشته‌اند.

حملات ارتش یمن پس از آن علیه امارات عربی متحده از سر گرفته شد که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن پیش از انجام این حملات در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داد: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها