بهترین زمان برای مدیتیشن چه ساعتی از شبانه‌روز است؟


بهترین زمان برای مدیتیشن چه ساعتی از شبانه‌روز است؟

در واقع مهم نیست که چه زمانی مدیتیت می‌کنید! مدیتیشن یکی از سالم‌ترین ورزش‌های جسمی و ذهنی است. طبق گزارشات مرکز سلامت هاروارد، مدیتیشن در کاهش افسردگی، اضطراب، استرس و درد، کاهش التهاب و بهبود واکنش‌های ایمنی مؤثر است.

آفتاب‌‌نیوز :

ترجیحات و نیاز‌های هر فرد در حوزه سلامت مختلف است؛ بنابراین به طور منطقی بهترین زمان از روز برای مدیتیشن بسته به فرد متفاوت است. اما «حفظ یک زمان ثابت برای انجام مدیتیشن باعث می‌شود که این برنامه در روتین شما جای گیرد».

شاید نیاز باشد مدیتیشن را در ساعات مختلف انجام دهید تا ببینید کدام زمان برای شما مناسب‌تر است. در این مطلب، ابعاد مثبت مدیتیشن در صبح، ظهر، شب و همچنین در لحظات مواجه شدن با استرس و اضطراب را بررسی خواهیم کرد.

مدیتیشن صبحگاهی

انجام مدیتیشن و به طور کل سایر ورزش‌ها، در اول روز برای بسیاری از مردم راحت‌تر است. اما اگر شما فرد سحرخیزی نیستید، ممکن است این ساعت از روز برایتان مناسب نباشد. اما اگر سبک زندگی شما به یک تغییر نیاز دارد، مدیتیشن صبحگاهی را امتحان کنید. حتی چند دقیقه نفس کشیدن قبل از شروع کار‌های روزمره، کنار آمدن با لحظات پر تنش را برای شما آسان‌تر می‌کند.

مدیتیشن ظهرهنگام

ساعات میانی روز می‌تواند زمان خوبی برای تمرکز و انجام مراقبه ذهنی باشد. بسیاری از افراد حتی در ساعت استراحت و ناهار در محل کار خود مدیتیشن می‌کنند تا استرسی که به‌واسطه فشار کاری از صبح متحمل شده‌اند را رفع کنند و ادامه روز را با آمادگی بیشتری سپری نمایند.

مدیتیشن شبانه

مدیتیشن در شب، بهترین روشِ پاکسازی ذهن و بدن از استرس روزانه است. کافیست شما نیز مانند بسیاری از افراد، هر شب پیش از خواب برای دقایقی کوتاه دراز بکشید و مدیتیشن کنید. این امر سبب تنظیم و بهبود عملکرد جسم، افکار و احساسات می‌شود و خواب راحتی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

مدیتیشن در هنگام استرس و اضطرب

اکثریت ما روزانه حداقل چندین مرتبه با استرس و تنش مواجه می‌شویم. مدیتیشن برای مقابله با عوامل و شرایط استرس‌زا مفید است و به حفظ آرامش کمک می‌کند.

شما بسته به برنامه روزانه‌ی خود هر زمان از شبانه‌روز می‌توانید مدیتیشن کنید؛ اما باید توجه داشته باشید مدیتیشن نیز مانند ورزش کردن باید به صورت منظم و در زمان‌های مشخص انجام شود.

در حد امکان سعی کنید یک مرتبه در روز مدیتیشن کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور