دستور تخلیه خانواده‌های دیپلمات‌های کانادایی از اوکراین


دستور تخلیه خانواده‌های دیپلمات‌های کانادایی از اوکراین

کانادا به دلیل ترس از تشدید تنش‌ها در اوکراین به خانواده‌ دیپلمات‌های خود دستور خروج از این کشور را داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - کانادا به دلیل ترس از تشدید تنش‌های غرب و روسیه در موضوع اوکراین به خانواده دیپلمات‌های خود در این کشور دستور داده تا هرچه سریعتر اوکراین را ترک کنند.

نشریه امور جهانی کانادا امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای در این باره نوشت: «ایمنی و امنیت کانادایی‌ها، پرسنل ما و خانواده‌های آن‌ها در مأموریت‌های خارج از کانادا اولویت اصلی ما است، با توجه به افزایش مستمر شمار نیرو‌های ارتش روسیه و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در اوکراین و اطراف آن، ما تصمیم گرفته‌ایم فرزندان زیر ۱۸ سال کارکنان سفارت کانادا و افرادی که آن‌ها را در اوکراین همراهی می‌کنند، را به طور موقت از این کشور خارج کنیم.»

براساس این بیانیه، سفارت کانادا در کی‌یف و کنسولگری در لویو برای نظارت دقیق بر اوضاع کشور باز خواهند بود.

اوایل ماه جاری میلادی آمریکا دستور تخلیه خانواده دیپلمات‌های خود را از اوکراین صادر کرد و به دنبال آن انگلیس نیز راه آمریکا را دنبال کرد و تصمیم گرفت بخشی از کارکنان سفارت خود را از اوکراین خارج کند.

کانادا در حال حاضر حدود ۲۰۰ نیروی نظامی در غرب اوکراین مستقر کرده و این در حالی است که ۵۴۰ نیروی نظامی این کشور در مأموریت ناتو در لتونی حضور دارند. آمریکا و هم‌پیمانانش در ناتو قصد افزایش شمار نیرو‌های نظامی خود در شرق اروپا را برای ایجاد موازنه علیه روسیه دارند.

در حال تکمیل ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !