رئیس شرکت تولید جاسوس‌افزار صهیونیستی استعفا کرد


رئیس شرکت تولید جاسوس‌افزار صهیونیستی استعفا کرد

منابع صهیونیستی از استعفای رئیس شرکت صهیونیستی NSO که اخیرا با انتقادات فراوانی در خصوص تولید جاسوس افزار پگاسوس رو به رو بوده، خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان – آشر لوی، رئیس سابق شرکت صهیونیستی NSO امروز (سه‌شنبه) تایید کرد که از سمت خود استعفا کرده است.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، او ادعا کرده که خروج وی از پیش تعیین شده بوده و ارتباطی با آشفتگی‌های اخیر ندارد.

این در حالی است که به گزارش جروزالم پست، رئیس NSO در پی رسوایی جاسوسی پلیس اسرائیل استعفا کرده است.

پیش از این آویخای مندلبلیت، مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی استفاده پلیس اسرائیل از نرم افزار (جاسوسی) پگاسوس به منظور ردیابی تلفن همراه ساکنان اراضی اشغالی را تایید کرده بود. گفته شده پلیس رژیم صهیونیستی با استفاده از این نرم‌افزار مشغول جاسوسی از شهروندان عادی و به خصوص فعالان سیاسی بوده است.

شرکت صهیونیستی NSO که در عرصه ارائه جاسوس افزار پگاسوس فعالیت دارد با مخالفت‌های گسترده‌ای در کشور‌های غربی به ویژه در آمریکا که آن را در لیست سیاه خود قرار داده ، مواجه است. متعاقباً این شرکت با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر وزرا تماس گرفته و از آن‌ها برای حذف نام این شرکت از لیست سیاه درخواست کمک کرده است.

چندی پیش، رسانه‌ها به نقل از چهار منبع آگاه آمریکایی از هک شدن گوشی کارمندان وزارت خارجه آمریکا با جاسوس‌افزار صهیونیستی پگاسوس خبر دادند. این بزرگ‌ترین هک انجام شده از مقامات آمریکایی از طریق جاسوس‌ افزار‌های صهیونیستی بوده است.

پگاسوس نوعی نرم‌افزار جاسوسی است که بر روی تلفن همراه نصب می‌شود و آن را به یک ابزار شنود تبدیل می‌کند. این نرم‌افزار به اپراتور اجازه دسترسی به محتویات، موقعیت مکانی دستگاه و تمامی اطلاعات دیگر موجود در گوشی تلفن همراه را می‌دهد. تاکنون روزنامه نگاران مکزیکی و سعودی، وکلای انگلیسی، فعالان حقوق بشر فلسطینی و دیپلمات‌های آمریکایی از اهداف این نرم‌افزار بوده اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت