جزئیات تشییع پیکر رضا مستوفی‌فرد اعلام شد


جزئیات تشییع پیکر رضا مستوفی‌فرد اعلام شد

تهران- ایرنا- پیکر رضا مستوفی‌فرد، باستان‌شناس پیشکسوت و مدرس موزه‌داری صبح چهارشنبه ششم بهمن از دانشگاه تهران تشییع می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا پیکر مرحوم رضا مستوفی‌فرد ساعت ۱۰ صبحِ چهارشنبه ششم بهمن از مقابل دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به سمت آرامگاه خانوادگی او در هشتگرد تشییع می‌شود.

بنابر اعلام اینستاگرام دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و بر اساس وصیت این استاد دانشگاه، پیکر وی در آرامگاه خانوادگی‌شان در آرامستان ینگه‌امام و در جوار مقبره دو امامزاده علی نقی و هادی (ع) به خاک سپرده می‌شود.

رضا مستوفی‌فرد باستان‌شناس پیشکسوت محوطه‌های تاریخی کشور مانند مارلیک و دشت قزوین و موزه‌دار بعد از ۵۱ سال تلاش در حوزه موزه‌داری و باستان‌شناسی، صبح سه‌شنبه پنجم بهمن به علت کهولت سن و در ۸۸ سالگی درگذشت.

این باستان‌شناس پیشکسوت را از پیشکسوتان عرصه باستان‌شناسی ایران می‌دانستند که بسیاری از باستان‌شناسان بنام امروز از شاگردان او بودند.

او در حفاری‌های متعددی مانند حفاری تپه مارلیک به سرپرستی عزت‌الله نگهبان حضور داشت، همچنین سرپرستی چند فصل کاوش آموزشی دانشجویان رشته باستان‌شناسی دانشگاه تهران، در دشت قزوین بر عهده او بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا