اعتراف سنگین اسرائیل در قبال ایران


اعتراف سنگین  اسرائیل در قبال ایران

اقتصادنیوز: مرکز تحقیقات امنیت داخلی اسرائیل از افزایش دودستگی در ساختار داخلی این رژیم خبر داد و گفت: این رژیم عملا در برابر ایران ناتوان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از افزایش دودستگی در ساختار داخلی این رژیم و ناتوانی عملی در برابر ایران خبر داد.

مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارشی که خطاب به اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم منتشر کرده است، بار دیگر این مسئله را عنوان کرده که ایران بزرگترین چالش خارجی برای رژیم صهیونیستی است.

طبق گزارش العربی الجدید، در این گزارش خطاب به اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی گفته شده است که این رژیم عملا در برابر ایران ناتوان است.

گزارش مذکور همچنین اعلام کرده که ایران پهپاد‌هایی ساخته است که آن را قادر می‌سازد از همه جهات به سرزمین‌های اشغالی نفوذ کند.

بر اساس این گزارش، اسرائیل عملا بر ضرورت تقویت همکاری‌ها، هماهنگی‌ها و روابط ویژه با آمریکا چه توافقی بین ایران و قدرت‌های بزرگ حاصل شود یا نه، تاکید کرده و نیاز دارد.

جبهه فلسطین در حاشیه‌ نیست

بخش دیگری از گزارش حول محور موضوع فلسطین نگاشته شده است. برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر کاهش اهمیت فلسطین این گزارش بیان می‌کند که مسئله فلسطین به هیچ وجه امری حاشیه‌ای نیست. رژیم صهیونیستی اخیرا تلاش می‌کند با شعار‌های ساختگی مبنی بر کاهش درگیری‌ها روی دیگری از خود را در رسانه‌ها نشان دهد.

به گزارش مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مسئله اهمیت فلسطین بیش از هر زمان دیگری در رویارویی با «حماس» مشخص شد. بر اساس این ارزیابی، فقدان راه حلی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین تهدیدی جدی برای هویت این رژیم است و جایگاه آن را تهدید می‌کند.

افزایش دوگانگی در کابینه رژیم صهیونیستی

در مورد وضعیت داخلی این رژیم، این گزارش تداوم دودستگی و تنش‌های سیاسی و اجتماعی در ساختار داخلی رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد. گفته شده است علاوه بر کاهش اعتماد به نهاد‌های دولتی، شکاف آشکاری در خصوص سناریو‌های جنگی وجود دارد. این گزارش نسبت به سست شدن جبهه داخلی در خصوص رویارویی با اعراب هشدار می‌دهد.

پیش‌تر نیز پایگاه خبری جروزالم پست وابسته به رژیم صهیونیستی در گزارشی به قدرت پهپادی ایران اشاره کرده و پهپاد‌های ایرانی را «تغییر دهنده بازی» دانسته بود.

در این گزارش که دی‌ماه امسال منتشر شد، نشریه صهیونیستی جروزالم پست اعلام کرده که در گذشته صنعت پهپاد تنها در اختیار اسرائیل، آمریکا و عربستان بود، اما پهپاد‌های جدید ایرانی که قابلیت ترکیب شدن با موشک را دارند می‌توانند بازی را تغییر دهند و به تهدیدی جدی علیه اسرائیل تبدیل شوند. افزون بر این پهپاد‌های جدید ایران به سادگی با رادار قابل ردیابی نیستند و همین امر خطر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

فناوری جدید پهپادی ایران تهدیدی جدی است

چندی پیش نیز یوس ملمن، تحلیلگر راهبردی صهیونیست اعلام کرده بود اعتقاد دارد تل‌آویو قادر به حمله نظامی علیه ایران نیست و چنین حمله‌ای نه تنها محکوم به شکست است بلکه پیامد‌های سنگینی برای رژیم اشغالگر دارد. این تحلیلگر اظهارات مقامات صهیونیست درباره آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله نظامی به ایران را توخالی و نوعی فریفتن خود دانسته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر