با 6 نکته ساده لوازم آشپزخانه را به بهترین شکل سازماندهی کنید


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با 6 نکته ساده لوازم آشپزخانه را  به بهترین شکل سازماندهی کنید

آشپزخانه قسمتی از خانه است که بیش از سایر بخش‌های خانه استفاده می‌شود. بنابراین، منطقی است که بخواهید آشپزخانه خود را به‌گونه‌ای سازمان‌دهی کنید که استفاده از وسایل آشپزخانه برای شما آسان‌تر باشد. برخلاف آنچه بیشتر افراد فکر می‌کنند، برای داشتن آشپزخانه کاربردی، نیازی به داشتن فضای بزرگ ندارید. این امر بیشتر با نحوه ساماندهی لوازم آشپزخانه ارتباط دارد. از سوی دیگر، برای مرتب کردن آشپزخانه نیازی به انجام تعمیرات اساسی ندارید. آنچه در این میان مهم است استفاده از چند نکته کلیدی و ترفند برای سازمان‌دهی لوازم آشپزخانه است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

کابینت‌ها را خالی کنید

همه چیز را از داخل کابینت‌ها بیرون بیاورید و لوازم تکراری، وسایل شکسته و اقلامی که خیلی وقت است از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را دور بریزید. این کار را برای هر یک از کابینت‌ها و کشوها انجام دهید. به یاد داشته باشید که در این زمینه بی‌رحم باشید. بیشتر آشپزخانه‌ها فضای کمی برای ذخیره کردن لوازم دارند. بنابراین، هدف این است که تنها وسایلی را نگه دارید که آن‌ها را دوست دارید یا از آن‌ها استفاده می‌کنید.

از سوی دیگر، این کار به شما کمک می‌کند که فضای آشپزخانه را برای وسایلی که می‌خواهید بخرید آماده کنید. برای مثال، اگر قصد خرید چای ساز پارس خزر را دارید می‌توانید پس از دور انداختن وسایلی که نمی‌خواهید، جا را برای چای‌ساز باز کنید. در این شرایط می‌توانید نسبت به فضای خالی فراهم‌شده مدل مناسب چای‌ساز را انتخاب کنید. لازم است بدانید پارس خزر انواع چای‌سازها را ازجمله چای نوش و چای‌ساز شیشه ای و با رنگ‌های مختلف ازجمله رنگ مشکی تولید می‌کند که شما می‌توانید بسته به قیمت، بهترین دستگاه را از طریق خرید اینترنتی تهیه کنید.

اقلام شبیه به یکدیگر را گروه‌بندی کنید

با 6 نکته ساده لوازم آشپزخانه را  به بهترین شکل سازماندهی کنید

بعد از اینکه همه کابینت‌های آشپزخانه را خالی کردید، اکنون وقت آن است که اقلام شبیه به یکدیگر را گروه‌بندی کنید. برای مثال، همه اقلام مرتبط با پخت‌وپز را در کنار یکدیگر قرار دهید و اقلامی که تنها یک یا دو بار در سال از آن‌ها استفاده می‌کنید را به‌صورت جدا بچینید. این کار به شما کمک می‌کند که در آینده، وسایلی که می‌خواهید را راحت‌تر پیدا کنید و وسایل پرکاربرد همیشه در دسترس شما قرار داشته باشند.

اقلام را در ظروف مناسب قرار دهید

ظروف نگهداری نامناسب یکی از عوامل هرج‌ومرج در آشپزخانه است. برای اینکه از فضای داخل کابینت‌ها و کمدها به‌خوبی استفاده کنید تنها به چند نوع ظروف نگهداری نیاز دارید. ظروف مربعی یا مستطیلی که به‌خوبی بر ر وی هم چیده می‌شوند می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند. ظروف شفاف نیز می‌توانند به شما کمک کنند که بدانید داخل هر ظرف چه اقلامی وجود دارد. بااین‌حال، به‌جای این ظروف می‌توانید از روش برچسب زدن بر روی ظرف‌ها نیز استفاده کنید. همچنین برای نگهداری و دسته بندی حبوبات میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.

از فضای عمودی استفاده کنید

در زیر کابینت‌ها، قلاب‌هایی قرار دهید تا لیوان‌ها را به آن‌ها آویزان کنید یا می‌توانید بر روی کابینت‌ها، لوازم برقی کوچک را قرار دهید. برای مثال، اگر قصد خرید بهترین آبمیوه‌گیری مثل آبمیوه گیری بوش را دارید مهم است قبل از آن مطمئن شوید که فضای کافی برای آن در آشپزخانه فراهم کرده‌اید. به این منظور می‌توانید آب میوه گیری بوش را بر روی کابینت قرار دهید و هر وقت قصد استفاده از آن را دارید آبمیوه‌گیری را از روی کابینت پایین بیاورید. آبمیوه‌گیری بوش در انواع چهار کاره و تک کاره به فروش می‌رسد که قیمت هر یک از این موارد متفاوت است و از طریق این لینک در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا قابل مشاهده و خریداری است.

استفاده از فضای عمودی آشپزخانه باعث می‌شود که فضای زیادی در داخل کابینت‌ها فراهم شود. همچنین می‌توانید به داخل درهای کابینت، قلاب‌های چسبی را بچسبانید و به آن‌ها فنجان‌های اندازه‌گیری، دستکش‌ها یا سایر وسایل را آویزان کنید. استفاده از فضای دیوار برای آویزان کردن قابلمه‌ها و تابه‌ها نیز می‌تواند ایده خوبی باشد.

هر قسمت آشپزخانه را به یک کار اختصاص دهید

با 6 نکته ساده لوازم آشپزخانه را  به بهترین شکل سازماندهی کنید

وقتی به فکر سازمان‌دهی آشپزخانه خود هستید بهتر است هر قسمت آشپزخانه را به کارهای متفاوتی اختصاص دهید. برای مثال، می‌توانید قسمت‌های آشپزخانه را برای کارهای مختلف ازجمله پخت‌وپز، ذخیره کردن وسایل و تمیز کردن (سینک و ماشین ظرفشویی) تعریف کنید.

به نحوه سازمان‌دهی آشپزخانه پایبند بمانید

ممکن است پس از گذشت مدتی از سازمان‌دهی آشپزخانه، مجددا آشپزخانه دچار بی‌نظمی شود. برای جلوگیری از این کار، به نحوه سازمان‌دهی آشپزخانه پایبند بمانید و سعی کنید وسایل را دوباره سر جای خود قرار دهید. از سوی دیگر، در این مدت ارزیابی کنید که نحوه سازمان‌دهی آشپزخانه چه ایرادهایی دارد و برای حل این مشکلات، چاره‌اندیشی کنید.

درنهایت، ازآنجایی‌که یکی از پرکاربردترین قسمت‌های خانه، آشپزخانه است، نحوه سازمان‌دهی و مرتب کردن این بخش از خانه اهمیت بسیار زیادی دارد. از سوی دیگر، این روزها پیدا کردن خانه‌ای با آشپزخانه بزرگ دشوار شده است. به همین دلیل، آگاهی از نحوه سازمان‌دهی آشپزخانه به شما کمک می‌کند که به بهترین نحو از فضای آشپزخانه خود استفاده کنید. در این مقاله با چند نکته در این مورد آشنا شدید که اگر می‌خواهید از آشپزخانه خود بیشترین استفاده را داشته باشید، لازم است این نکات را به یاد داشته باشید و به آن‌ها عمل کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان