تعیین تکلیف مجتمع ایثار شیراز/استفاده از همه ظرفیتها برای اشتغال خانواده ایثارگران


تعیین تکلیف مجتمع ایثار شیراز/استفاده از همه ظرفیتها برای اشتغال خانواده ایثارگران

استاندار فارس با اشاره به وجود گلایه‌هایی در خصوص اداره مجتمع ایثار شیراز، گفت: پیشنهاد می‌شود که مهلت 3 ماهه به این مجتمع بدهیم اگر نمی‌توانند از امکانات استفاده کنند به موسسه توانمند دیگری واگذار شود تا ویژه ایثارگران مورد استفاده قرار گیرد.

محمدهادی ایمانیه عصر سه‌شنبه ٥ بهمن در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فارس اظهار کرد: خانواده و به ویژه پدران و مادران شهدا در سنین بالا هستند که برای سلامت آنها باید اقدامات ویژه‌ای ترتیب داد همچنین درباره نحوه اداره مجتمع ایثار در باغ جنت گلایه‌هایی وجود دارد از جمله اینکه با وجود امکانات خوبی که دارد اما ۹۰ درصد ظرفیت‌های این مجتمع استفاده نمی‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه آمبولانس‌های که در اختیار ایثارگران است، شایسته ایثارگران فارس نیست، افزود: ایثارگران ۲ اتوبوس برای رفت‌وآمد تقاضا کردند که شهرداری برای درون شهری تقبل کرده است.

ایمانیه خواستار همراهی بنیاد شهید در راستای خانه‌دار کردن خانواده ایثارگران تا پایان طرح جهش مسکن شد و با بیان اینکه اشتغال ایثارگران موضوع دیگریست که وظیفه داریم شرایط کار را در بخش خصوصی برای این افراد فراهم کنیم، عنوان کرد: موسسه کوثر زیرمجموعه بنیاد شهید می‌تواند موسسات تولیدی را راه‌اندازی کند تا هم برای اشتغال ایثارگران و دیگر موارد استفاده شود.

استاندار فارس با بیان اینکه معتقد نیستیم که اشتغال به بخش دولتی تحمیل شود چون به اندازه کافی بار دولت زیاد است، خاطرنشان کرد: این به کارگیری‌ها سبب شده که هزینه انجام پروژه‌های عمرانی کاهش پیدا کند.

ایمانیه با قدردانی از تولید نوشت‌افزار بر اساس فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: تولید بخشی از نوشت‌افزار مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت را استان فارس می‌پذیرد و اعلام آمادگی می‌کند که در این زمینه ورود کند همچنین در زمینه تجهیزات پزشکی برای ایثارگران آمادگی داریم که در شهرک‌های صنعتی تولید شود.

او همچنین ضمن اعلام آمادگی برای کمک به تکمیل بیمارستان جنت در شیراز، گفت: در استان فارس این همت وجود دارد تا این ماجرای چند ساله جمع شود و قابلیت ارتباط با بیمه پیدا کند.

استاندار فارس با بیان اینکه گلزارهای شهدای استان فارس باید تا ۱۴۰۲ تمام شود، افزود: در این زمینه خیرین و مردم هم کمک کنند و ما نیز از صندوق مسئولیت اجتماعی کمک می‌کنیم که این اتفاق انجام شود.

ایمانیه همچنین پیشنهاد کرد که آموزش‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت به شکل برنامه‌ریزی شده در مدارس ارائه شود و خاطرنشان کرد که میتوان با هماهنگی و همکاری شهرداری و شورای شهر، باغی را به خانواده‌های ایثارگران و شهدا اختصاص داد.

بیمه شدن خانواده شهدای فاطمیون موضوع دیگری بود که استاندار فارس مطرح و تاکید کرد همه سازمان‌های استان ساختمان‌ها و سالن‌های جدید خود را به نام شهدا مزین و زندگینامه شهید را در محل نصب کنند.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: استان فارس به عنوان پایلوت کیفیت‌بخشی برای سند تحول بنیادین در سال ۹۸ انتخاب شد اما به دلیل کرونا معطل ماند.

او با بیان اینکه یکی از طرح‌های ابتکاری فارس طرح‌های شهید پژوهشی بوده است، گفت: این طرح با هدف افزایش مهارت پژوهش در آموزش و پرورش بوده است.

عسکری بیانیه گام دوم و سند تحول بنیادین را مبنای کار آموزش و پرورش دانست و گفت: بررسی عملکرد مدارس شاهد براساس تربیت ۶ ساعتی آموزش و پرورش را در دستور کار داریم و دستگاه‌های استان فارس برای اجرایی کردن سند تحول در قالب تفاهم‌نامه همکاری می‌کنند که یک تفاهم‌نامه نیز با بنیاد شهید است.

وحید نمازی، رئیس حوزه هنری فارس نیز در این جلسه بیان کرد: استفاده از هنر می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهد در این راستا حوزه هنری همواره در این زمینه پیشگام بوده و تولیداتی که در این سال‌ها داشته موید این مطلب است.

او با بیان اینکه استان فارس پایتخت فرهنگی و هنری جهان اسلام است که با همراهی سایر نهادهای فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان تعداد قابل توجهی کتاب، اثر نمایشی، مکتوبات و فیلم تولید شده است، گفت: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز در سطوح مختلف بیش از ۳۰ رویداد استانی و منطقه‌ای برگزار کردیم.

رئیس حوزه هنری با اشاره به شتاب‌بخشی به تولیدات هنری اظهار کرد: ۱۰ اثر در سوره مهر منتشر کردیم و ۱۵ اثر هم قرارداد بستیم تا سال آینده هم دو برابر این تولیدات را شکل می‌دهیم.همچنین نهضت روایتگری مردمی از دفاع مقدس شکل دادیم که با حضور اقشار و گروه‌های مختلف اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه نهضت چند برابری تولیدات فرهنگی نیازمند اعتبار و بودجه است، گفت: اگر این حمایت صورت گیرد می‌توان این نهضت را در فارس محقق کرد و پیشنهاد می‌شود که دستگاه‌های اجرایی و اداری از آثار تولید شده چند جلد خریداری کنند این امر می‌تواند بخشی از هزینه‌های تولید را جبران کند.

علی محمدی، معاون فرهنگی بنیاد شهید فارس نیز با بیان ۴ دستور برای این جلسه اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی فارس تولیدات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را خریداری کنند چون آثار مکتوب خریدار ندارد و این یک فرصت برای ترویج این فرهنگ است.

او با بیان اینکه تمثال شهدا باید ساماندهی شود، تصریح کرد: کارگروهی به ریاست فرماندار هر شهرستان تشکیل شده است که باید این اتفاق در همه استان انجام شود.

پیش‌بینی پیوست فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای پروژه‌های در دست اقدام و نامگذاری هر پروژه به نام شهدا از دیگر مواردی بود که معاون فرهنگی بنیاد شهید فارس مطرح کرد و گفت: تهیه اطلس نامگذاری معابر عمومی به نام شهدا برای شهرداری‌ها از دیگر کارهایی است که باید انجام شود چون این فرایند نامگذاری معابر به نام شهدا را تسهیل می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403