107 تیم بسیج پزشکی به روستاهای محروم خراسان شمالی امسال اعزام شدند


107 تیم بسیج پزشکی به روستاهای محروم خراسان شمالی امسال اعزام شدند

بجنورد-ایرنا- مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: امسال 107 تیم پزشکی و گروه‌های جهادی برای محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان مناطق روستایی و کم برخوردار اعزام شدند.

عیسی برجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این تیم‌ها ۸۸ تیم پزشکی آموزشی و بهداشتی و درمانی به مناطق کم برخوردار استان در قالب طرح شهید رهنمون به مناطق محروم استان اعزام شدند.

وی افزود: این تیم ها خدمات آموزشی و درمانی و دارویی به نیازمندان این مناطق ارایه دادند و ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی این روستاها و مناطق کم برخوردار از خدمات معاینه رایگان بهره مند شدند.

برجی اظهار داشت: همچنین ۱۹ گروه‌ جهادی پزشکی تخصصی و چند تخصصی نیز در سال جاری به مناطق کم برخوردار استان به مناسبت های مختلف از جمله هفته سلامت، بزرگداشت سوم خرداد، هفته دفاع مقدس ، هفته بسیج و سالگرد شهید سلیمانی به مناطق روستایی اعزام شدند که هشت هزار و ۷۰۰ نفر از نیازمندان زیر پوشش خدمات تخصصی و دندانپزشکی ، دارویی و سایر موارد قرار گرفتند.

وی افزود: به علت شرایط کرونایی و افزایش قیمت دارو تعداد اعزام گروه‌های جهادی و تیم پزشکی نسبت به سال۹۸ به قبل کمتر شده است، در شرایط کرونایی به صورت مقطعی با رعایت پروتکل های بهداشتی تیم ها اعزام می شدند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در خصوص اقدامات مقابله با کرونا نیز گفت: راه اندازی پنج مرکز تجمعیی واکسیناسیون مستقل توسط بسیج و هفت مرکز مشترک با دانشگاه علوم پزشکی استان از جمله خدمات است.

برجی افزود: ۲۵۰ نفر بسیجی شامل واکسیناتور و ثبت کننده در مراکز واکسیناسیون تجمعیی مشارکت داشتند.

وی اظهار داشت: علاوه بر مراکز واکسیناسیون سه مرکز نمونه گیری و ۸۰ تیم سیار به منظور نمونه گیری تست کرونا فعالیت داشتند.

برجی راه اندازی سامانه تلفنی ۳۱۲۴ طرح ناصر جهت ارایه خدمات درمانی در منزل از جمله ویزیت، سرم تراپی و تزریقات، تحویل دارو و دستگاه‌های اکسیژن ساز، راه اندازی شیفت ایثار و سازماندهی بسیجیان در مراکز کرونا نیز از دیگر کمک ها در راستای مقابله با شیوع کرونا عنوان کرد.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی افزایش جمعیت و اقدامات موثر در این حوزه، تجلیل از جهادگران سلامت، پرستاران و پزشکان بسیجی و عوامل موثر در واکسیناسیون و طرح شهید سلیمانی در اسفندماه سال جاری، مشارکت در واکسیناسیون ۹۵ درصدی جمعیت هدف استان و هدفمند سازی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق کم برخوردار را از برنامه های در دست اقدام عنوان کرد.

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند ، از مجموع این تعداد ۱۴۰ نفر پزشک و پیراپزشک عضو بسیج جامعه پزشکی هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه