سیزدهمین جلسه بررسی طرح صیانت پشت درهای بسته برگزار شد


سیزدهمین جلسه بررسی طرح صیانت پشت درهای بسته برگزار شد

بررسی سیزدهمین جلسه‌ی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی که قرار بود از امروز 5 بهمن در کمیسیون مشترک برگزار شود، برعکس جلسه‌های پیشن و وعده‌های داده‌شده به‌صورت غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شد.

سخن‌گوی کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از کاربران به زومیت می‌گوید در جلسه‌ی امروز تصمیم گرفته شد طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» که در دی‌ماه تدوین شده بود، در جلسات بعدی در دستورکار کمیسیون مشترک قرار بگیرد.

به‌گزارش زومیت، اوایل دی‌ماه پس از نامه‌ی مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی‌بر مغایرت طرح صیانت با قانون اساسی، اعضای کمیسیون مشترک نسخه‌ی جدیدی از طرحی به نام «طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی» را رونمایی کردند؛ اما در جلسه‌ی دوازدهم، اعضای دیگر با این طرح جدید مخالفت کردند و تصمیم گرفتند برای بار دوم طرح نسخه‌ی ۲۶ تیر را برای بررسی بیشتر، به کارگروه مشترکی با حضور اعضای کمیسیون مشترک و مرکز پژوهش‌ها ارسال کنند.

حال پس از گذشت چند هفته از بررسی مرکز پژوهش‌ها و کارگروه مشترک، اعضای کمسیون مشترک امروز ۵ بهمن‌ در جلسه‌ای غیرعلنی درباره‌ی پیشنهادها و طرح جدید بحث کردند. عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت هفته‌ی گذشته پس از پایان بررسی و ارسال گزارش مرکز پژوهش‌ها به‌صورت محرمانه به کمیسیون مشترک مجدداً اعلام کردند که این طرح مغایر با قانون اساسی است و باید وقت بیشتری به کارشناسان و مرکز پژوهش‌ها داده شود تا این طرح را دوباره بررسی کنند.

لطف‌الله سیاهکلی، سخن‌گوی کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، درباره‌ی برگزاری جلسه‌ی امروز به زومیت گفت: «کمیته‌ی مشترکی که به آن مأموریت داده بودیم تا با مرکز پژوهش‌ها برای اصلاح طرح همکاری کنند، پیشنهادهای خود را ارائه داد. بیشتر روی چگونگی کار و بررسی طرح در این جلسه بحث شد.»

او ادامه داد: «در این جلسه مقرر شد تا طرح «نظام نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» در دستورکار کمیسیون قرار بگیرد. البته پیشنهادهای دیگر هم از سوی نمایندگان و اعضای مرکز و کارشناسان وجود دارد که در طول بررسی طرح در جلسات آتی این پیشنهادها را هم در نظر می‌گیریم.»

سیاهکلی در پاسخ به این پرسش که نظر اعضای کمیسیون درباره‌ی این طرح چه بود و آیا مخالفتی داشتند، بیان کرد: «امروز برخی از اعضا حضور نداشتند؛ اما نمایندگانی که حاضر در جلسه بودند با این طرح موافق بودند.»

او درادامه درباره‌ی اینکه با وجود تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه اعضا چگونه در جلسات شرکت می‌کنند، گفت: «معمولاً نمایندگان در جلسات کمیسیون مشترک شرکت می‌کنند. البته امکان دارد جلسات کمیسیون تلفیق چند شیفت باشد و نتوانند حاضر شوند؛ بااین‌حال امیدواریم که نمایندگان در جلسات شرکت کنند. برای هفته‌ی آتی هم باید ببینیم جلسه برگزار می‌شود یا نه.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در